בנט, אבוט והמטבע
בנט, אבוט והמטבעדוברות שר הכלכלה

שר הכלכלה נפתלי בנט נפגש במהלך סוף השבוע האחרון עם ראש ממשלת אוסטרליה טוני אבוט.

אבוט נבחר לראש ממשלת אוסטרליה בחודש ספטמבר ובנט הוא השר הישראלי הראשון שפגש מאז הבחירות.

בנט ואבוט ניהלו שיחה ארוכה על הסכם הגרעין בין מדינות המערב לאיראן ושר הכלכלה הציג לראש ממשלת אוסטרליה את עמדת ישראל.

"אנחנו מתמקדים עכשיו בתום 6 החודשים וצריך להגדיר יעד ברור לפירוק מלא של מכונת הגרעין האיראני. אם זה לא יקרה העולם חייב להחזיר את הסנקציות ואפילו להחמיר אותן", אמר בנט.

בנט הגיע לאוסטרליה אחרי ביקור עבודה באינדונזיה, שם השתתף בכנס של ארגון הסחר העולמי.

בנט הודה לראש ממשלת אוסטרליה על תמיכתו רבת השנים במדינת ישראל ובקהילה היהודית. לאחרונה, תחת ממשלת אבוט, אוסטרליה שינתה את מדיניות ההצבעה שלה באו"ם ונמנעה בהצבעה על שתי הצעות שהועלו נגד ישראל באסיפה הכללית.

בסוף הפגישה, בנט העניק לראש הממשלה אבוט מטבע בן כ- 2,000 שנה שנמצאה בעיר דוד, עליו חרותות המילים ״חרות ציון״. (בנט הציג אותו מטבע בראיון לCNN לפני כחודש).

"מדינת ישראל היא המשך ישיר של מדינה היהודית שהיתה קיימת בארץ ישראל לפני 2,000 שנה", אמר בנט "דמיין לעצמך, שלפני 2,000 שנה שני יהודים עמדו בעיר דוד וסחרו עם מטבע זו באותו שפה שאני מדבר היום במדינת ישראל".

לאחר הפגישה הודיעו שר הכלכלה בנט ושרת החדשנות של מדינת ויקטוריה באוסטרליה, לואיז אשר, על הקמת קרן מו"פ חדשה לאקדמאים ישראלים וחברות ישראליות. הקמת הקרן נעשתה במסגרת הסכם מו"פ בין מדינת ישראל למדינת ויקטוריה.

שר הכלכלה בנט אמר שהקמת הקרן היא חלק ממאמץ לגוון את קשרי הסחר של ישראל בעולם. "כפי שלמדנו במו"מ עם האיחוד סביב הסכמי הוריזון, מדינת ישראל חייבת להאיץ, לייצר ולגוון את קשרי הסחר שלה בעולם", אמר בנט.