איתן כבל
איתן כבלפלאש 90

חבר הכנסת איתן כבל (העבודה) התייחס הערב (ראשון) לקריאתו של שר האוצר יאיר לפיד ולפיה יש לקדם את ההסכם המדיני עם הפלסטינים גם במחיר של שינויים בקואליציה.

"אדוני שר האוצר, אם אתה רוצה לשחק משחקים פוליטיים- לא על הגב של מפלגת העבודה", אמר ח''כ כבל, "מי שרוצה לנהל משא ומתן, מנהל משא ומתן. מי שרוצה שלום, עושה שלום. אנחנו עדיין מנסים להתאושש מההבטחות של נאום בר-אילן ולכן אין לנו מה לחפש בממשלה כמו זאת שאינה חותרת להסדר מדיני בידיים נקיות ובכל הכח".

כבל טען כי ממשלת נתניהו אינה עושה ככל יכולתה להצלחת המשא ומתן עם הפלסטינים. "הסיסמה 'שתי מדינות לשני עמים' הופכת לחלולה כאשר אומרים אותה מבוקר עד ערב אבל עושים הכל כדי שהיא לא תהפוך למציאות". ח''כ כבל הדגיש כי "מפלגת העבודה תבחן את הממשלה אך ורק על פי מעשיה בשטח".

בנאומו בוועידת ישראל לעסקים טען היום שר האוצר כי לתהליך המדיני יש השפעה מכרעת על כלכלת ישראל. "אני נחוש בדעתי למנוע את מה שנראה לי כנסיון מתמשך למוסס ולעכב את התהליך המדיני המתנהל בימים אלה למול הפלסטינים. אם גם השמאל הישראלי וגם הימין הישראלי ימשיכו לומר פעם אחר פעם ש'שום דבר לא ייצא מזה', הנבואה עלולה להגשים את עצמה והצדדים יעזבו את שולחן המשא ומתן תוך חילופי האשמות הדדיים".

יו"ר "יש עתיד" הוסיף כי "זה בהחלט אפשרי. קשה, מייסר, כרוך בוויתורים, אבל אפשרי. אנחנו לא יכולים להמשיך לחמוק מן העובדה שלשלום יש מחיר - מחיר כואב, מחיר לאומי, מחיר פוליטי לא קל שישלם כל אחד מהחותמים על ההסכם".