טיפול שיניים. אילוסטרציה
טיפול שיניים. אילוסטרציהפלאש 90

למעלה מ-15 מיליון ש"ח נגבו מחייבים בשבוע האחרון של נובמבר במבצע של רשות המסים במחוז המרכז שניהלה פקידת השומה פתח תקווה, מיכל איזנשטדט.

בימי המבצע יצאו עשרות צוותי ביקורות ובדקו 377 עסקים במגוון תחומי עיסוק בערים פתח תקווה, חדרה וחולון, כאשר מתוכם ב- 14% נמצא אי רישום הכנסות.

במבצע נמצא בעל אולם אירועים בפ"ת שלא רשם הכנסות של 85,000 ש"ח, וטען כי תוכנת הרישום במחשב לא עבדה יום לפני כן ועל כן לא רשם את ההכנסה.

בעל חנות רהיטים, אף הוא מפ"ת, שלא רשם מכירות בסך של כ-20,000 ש"ח, טען כי מידי יום החל בשעה 15:00 לא מתעדים את המכירות, כי אנשי הנהלת החשבונות מסיימים לעבוד.

בביקורת אחרת נמצא במרפאת שיניים אי רישום הכנסות של 12,000 ש"ח בשיטה שעוררה את חשדם של הבודקים שהעבירו את החשוד לחקירה ב"פקיד שומה חקירות מרכז".

בעקבות בדיקת המסמכים העסקיים וספרי החשבונות התגלה, כי בעל המרפאה נהג להוציא חשבוניות וקבלות על תשלומים במזומן או בצ'קים רק על חלק מהסכום ששולם לו עבור הטיפול. בכך הוא העלים הכנסות במאות אלפי שקלים. עם התקדמות החקירה נראה כי הסכומים אף גדולים ממה שנחשד בתחילה.

החשוד, בן 43 מפתח תקווה, הודה בחקירה בחשדות המיוחסים לו ונעצר. הוא שוחרר בערבות על ידי כב' השופט שמואל מלמד בבית משפט השלום בת"א יפו, תמורת הפקדת 100,000 ש"ח במזומן וכן ערבויות שונות בגובה 750,000 ש"ח. החשוד אף נדרש להפקיד את דרכונו.

במהלך המבצע נחקרו 110 סרבני הגשת דוחות והצהרות הון וכן סרבני העברת ניכויים. 40 סרבנים סידרו את מחדליהם מיד עם קבלת הזימון לחקירה.

מנהל רשות המסים, משה אשר, ציין כי "המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת ההנחיה למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה. אין סיבה שאזרחים שומרי חוק ייאלצו לשאת בנטל כלכלי כבד יותר בשעה שאחרים בוחרים לעבור על החוק ואנו פועלים במטרה לגבות מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל – שהוא ראוי גם בתחום המס".