יישובי העקורים בחלוצה
יישובי העקורים בחלוצהיוני קמפינסקי

שמונה שנים לאחר עקירת גוש קטיף, כמחצית ממשפחות העקורים תקבלנה תוספת פיצוי בסכום של עשרות אלפי שקלים, כך גם כשמונים אחוזים מהעקורים שפנו למסלול של "שומה פרטנית".

על תוספת הפיצוי חתמו בימים האחרונים במנהלת תנופה שבמשרד הבינוי והשיכון יחד עם משרד האוצר ופרקליטות המדינה.

מדובר בתוספת הנעה בין כ - 30,000 ל- 90,000 אש"ח למשפחה, ואשר התאפשרה כחלק מפשרה בהליך משפטי של מפוני גוש קטיף אשר נוהל בבית המשפט העליון (רע"א 4802/12) ומשמעותה חישוב מחדש של השומה הפרטנית שנערכה בנוגע לביתם שנהרס בגוש. על פי ההערכות מדובר על כ-500 משפחות שייהנו מהתוספת האמורה.

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל שמופקד על מנהלת תנופה וסיום הליך המעבר מהאתרים הזמנים לבתי הקבע, ברך על הפשרה ואמר: "היום הצלחנו לתקן עוולה אחת נוספת. מדובר בצעד חשוב שיסייע למאות משפחות להשלים את בניית בתי הקבע בזמן קצר ככל האפשר. נמשיך ונפעל עד שאחרון המפונים ייכנסו לבתי הקבע ויעזבו את אתרי הקרוונים ובכך נסתום את הגולל על אחד הפרקים העצובים והמיותרים של מדינת ישראל"

מנכ"ל יחידת תנופה ישראל מלאכי ציין כי כחלק מהרצון לפנות את האתרים הזמניים, לא תינתן תוספת הפיצויים באופן מיידי אלא כחלק מהמעבר לבתי הקבע ובתשלומים ייעודים לבנייתם וזאת על מנת לזרז את ההליך של הבניה והמעבר ליישובי הקבע"