יעלון ונשיא גואטמלה
יעלון ונשיא גואטמלהצילום: אריאל חרמוני - משרד הביטחון

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, נפגש היום (שני) בירושלים עם נשיא גואטמלה אוטו פרננדו פרז מולינה".

בפתח הפגישה ציין יעלון, כי "אני מכיר ביחסים הטובים בין ישראל לגואטמלה, ובתמיכה של גואטמלה בהקמת מדינת ישראל. יש לנו, כדמוקרטיות, ערכים משותפים ואינטרסים משותפים. אנחנו מדינה קטנה עם אוכלוסייה קטנה, ולכן אנחנו משקיעים בפיתוח טכנולוגיות שמצילות חיי אדם".

יעלון התייחס לסוגיית הגרעין האיראני, ואמר כי "אנחנו עוקבים בדאגה אחר הפעילות האיראנית בכל העולם, כי נפגענו מפעולות טרור שלהם בארגנטינה, בבולגריה, בהודו. בכל מקום שיש שגרירות איראנית, זה גם הבסיס לפעילות מודיעינית וטרוריסטית".

"האיראנים מנצלים את הדואר הדיפלומטי כדי להעביר בו פצצות ונשק, ואנחנו יודעים שיש מדינות בדרום אמריקה, כמו קובה, ונצואלה, ניקרגואה ובוליביה, בהן יש לאיראנים בסיסי טרור, גם בשגרירויות וגם בקרב האוכלוסייה המוסלמית השיעית במקום. הם בנו את התשתית הזו גם לאפשרות שיצטרכו לפעול נגד יהודים, ישראלים ואינטרסים ישראלים, אבל זה חשוב להם גם כתשתית לאפשרות שירצו לפעול בתוך ארצות הברית. האיראנים גם פועלים כדי לנצל את ערוצי הברחת הסמים לארצות הברית, כדי להבריח לתוכה אמצעי לחימה. לפני כשנתיים הם תיכננו פיגוע כזה נגד השגריר הסעודי בוושינגטון", הוסיף יעלון.

לדברי שר הביטחון, "כל זה מצביע על כוונות המשטר האיראני. תשתיות הטרור שהם בונים בכל העולם, משפיעות על שאיפותיהם. מבחינתם הם צריכים לייצא את המהפכה השיעית בכל העולם. הם מוכנים להשקיע ולהקריב בשביל זה. באזור שלנו הם מעורבים בכל סכסוך במזרח התיכון, והם גם תומכים בכל מי שמוכן להילחם בישראל או במערב".

יעלון קבע, כי "השאיפה שלהם היא להגמוניה באזור ובעולם, היום באמצעות טרור וחתרנות מדינית. לכן הם גם רוצים פצצה גרעינית, הן כדי להגן על המשטר והן כתעודת ביטוח גרעינית כדי להאיץ את החתרנות המדינית. זה איום על יציבות העולם, ולכן אנחנו מתעקשים שבדרך כזו או אחרת אסור שתהיה להם פצצה".