אורי מקלב
אורי מקלבצילום: פלאש 90

וועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת דנה היום (שני) בנוגע לגירעונות קופות החולים בישראל.

ח"כ מקלב אמר במהלך הדיון כי "משרד הבריאות והאוצר מדברים על נתונים ומספרים, אבל שוכחים את מי שנמצא בקצה הפירמידה – האדם הפשוט שבסך הכל מבקש לראות רופא משפחה או רופא כללי אחר. מי שנפגע מהטיפול הכושל של משרדי הממשלה במשבר קופות החולים הוא הציבור שמבקש להקדים תרופה למכה".

במהלך הדיון אמרה שרת הבריאות יעל גרמן כי על פי נתוני ה-oecd, שירותי הבריאות בישראל הם מהטובים בעולם. "שירותי הרפואה הם אולי טובים, אולם השירות הרפואי גרוע. הרי איש לא בדק כמה זמן לוקח לקבל את שירותי הרפואה הבסיסיים בישראל", אמר ח"כ מקלב. "קופות החולים זוכים למימון מהממשלה בהתאם לחוק הבריאות, אך הם אינם מספקים את השירותים המתבקשים מהם. מי שזקוק היום למענה מהיר והולם הולך לביטוח הפרטי וזונח את קופות החולים, ועל כך יש לשים את הדגש".

לדברי ח"כ אורי מקלב, ברגע שקופות החולים נפגעות ומתחילות בצמצום מערך הכוחות, מי שנפגע מכך הוא הציבור שאינו יכול לקבל שירות רפואי הולם. חולי הרי יכולים להמתין חצי ויותר לרופאים מומחים, אבל לקופות החולים אין אינטרס לזרז את התורים.

במהלך הדיון ציינו נציגי קופות החולים כי למרות המשבר במערכת הבריאות, משרד הבריאות מתייחס בראש ובראשונה לבתי החולים הממשלתיים ולא לקופות החולים – למרות שקופות החולים אחראיות לבריאותם של כלל האזרחים בישראל. "כל עוד בתי החולים נמצאים תחת אחריות ישירה של משרד הבריאות, הרי שיש אפליה ברורה והעדפה של בתי החולים על פני קופות החולים", אמר ח"כ מקלב והוסיף כי "חובה להפריט את בתי החולים כדי שהשירות הרפואי לכלל אזרחי ישראל לא ייפגע".