משלחת יינאים מאיטליה
משלחת יינאים מאיטליהשומרון

משלחת יינאים מצפון איטליה – ארץ היין הבלתי מעורערת – הגיעה ללמוד מיינאי השומרון את סוד היין של המקום.

היינאים הגיעו יחד עם סגן יו"ר וועדת החוץ של הפרלמנט האירופי ד"ר פיורלו פרוברה שהפך לידיד השומרון לאחר שהוזמן לפני כשנה לסייר בישובי המועצה בעת ביקור שלו בארץ.

איתו הגיעו לסיור היינאים: גרציאנו מורדה ראש הארגון Fondazione Fojanini המקדם מחקר בתחום ייצור היין, ובעל יקב גדול בעצמו. ברסני גבריאלה ופלונגה סטפניה חברות בארגון החשוב ביותר באירופה לחקלאות בכלל וחקלאות היין בפרט - COLDIRETTI, פרנצטי מסמליאנו ראש העיר של קסטיון אנדוונו בצפון איטליה אחת הערים העשירות ביקבים בצפון איטליה, ראש העיר של אבלוסגיה בצפון איטליה גם היא עיר עשירה בייצור יין, ואחרים.

גרציאנו מורדה, בעל יקב גדול ליין בצפון איטליה ומומחה לתחום, אמר בעקבות הסיור ביקבי השומרון "האקלים והסביבה של השומרון נותנים יין טוב במיוחד". הוא ציין כי התרשם מאוד מאיכות היין "אם הייתי צריך לבחור יין לשתות ללא ספק הייתי בוחר יין של השומרון". עוד הוא הוסיף ואמר שהביקור ביקבי השומרון לימד אותם רבות והעשיר אותם והזמין את בעלי היקבים בשומרון לביקור גומלין.

ניר לביא, בעל יקב הר ברכה, שאירח את הקבוצה סיפר בתום הביקור "מרגש מאוד עבורנו לארח קבוצה שכזו, שבאה לטעום מיין השומרון וללמוד על שיטות העבודה כאן. נהננו לארח אותם ולמדנו שלא סתם נכתבה הנבואה המפורסמת בירמיהו 'עוד תטעי כרמים בהרי שומרון'. ייצור היין הוא ללא ספק אוצר הטבע הגדול ביותר של השומרון".

המשלחת הגיעה כחלק מפעילות מחלקת קשרי החוץ של המועצה האזורית שומרון המכונה גם "משרד החוץ של השומרון" המנוהלת ע"י שי אטיאס.

גרשון מסיקה, ראש מועצת שומרון, ומי שאירח את המשלחת, רואה במשלחת סוג של בשורה בימים בהם מנסים בכירים באירופה לפגוע באנשי יהודה ושומרון, "דווקא בתקופה בה נושבות רוחות לא טובות מכיוון אירופה בנושא התעשייה ביו"ש, ובזמן דיבורים על חרם על התעשייה, בחרנו להביא לכאן תעשיינים מתחום היין ולקדם שיתופי פעולה בכל העולם, גם באירופה, לטובת תושבי השומרון, יו"ש וישראל כולה".

סגנו יוסי דגן, המחזיק גם את תיק ההסברה בשומרון, סיפר כי בכוונתו להעצים את פעילותו של 'משרד החוץ של השומרון', "הגענו להישגים רבים עם המשלחת הזו בכל הנושא של קידום התעשייה בשומרון, קידום היין ועוד, כל מפגש כזה מסיר את הלוט מעל השומרון ומחזק אותו בארץ ובעולם".

וידאו: גדי דעי