מנחם אליעזר מוזס
מנחם אליעזר מוזסצילום: פלאש 90

ח"כ מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה) תקף היום במלאת הכנסת את תכנית 'המערכת' המגישה העיתונאית מיקי חיימוביץ'.

התכנית, המשודרת בערוץ 2, עוסקת במצוקת הדיור תוך ציון בולט למה שהיא כינתה 'ההשתלטות' החרדית על הערים החילוניות.

לדברי מוזס, "בתקשורת הוצגה תכנית במסווה של תחקיר, בה הוצגו החרדים באנטישמיות ובשנאה עצומה, כאילו החרדים מגיעים להתגורר בערים 'חילוניות' וכי הם כובשים זרים המשתלטים על ערי ישראל. עד כמה התדרדרו אנשי התקשורת המסוגלים לכאלה תיאורים? אתם מאמינים שהתחקיר היה עובר בשקט לו היה מופנה נגד הציבור הערבי או נגד העדה האתיופית או העולים מרוסיה? האם להשניא את החרדים זו מטרה בפני עצמה? אני מבקש להדגיש, בחלק נכבד מהערים המדוברות ב"תחקיר" לכאורה, היו החרדים אלה שהקימו ובנו את אותם ערים".

מוזס אמר כי בלית ברירה, כשאין פתרונות דיור החרדים מתכנסים בשכונות ייעודיות. "אתם קוראים להם כובשים? אתם מתקיפים אותם? מזהירים מפניהם כמו מפני פולשים זרים ומשחררים סיסמאות נגד "ההשתלטות המסוכנת"? ערים אלו נותנות מענה למצוקת הדיור החריפה והנוראה של ציבור ברוך זה".

"התרגלנו להדרת הציבור החרדי מגבולות הערים החרדיות, על ידי יוזמות הבניה של ראשי ערים המחייבות בניה לגובה על מנת להדיר את רגלי הציבור החרדי מתחומם, דוגמת גבול רמת גן בני ברק. תפסיקו עם השיסוי הנוראי. הציבור הזה זכאי כמו כל אחד אחר במדינת ישראל לקבל זכויות דיור בסיסיות", סיים מוזס.