תערוכת מתנות הכסף

באדיבות ערוץ הכנסת

תערוכת המתנות שקיבלה הכנסת וצילומים מהעבר הרחוק והקרוב, הושקה השבוע במעמד יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין ומנכ"ל הכנסת רונן פלוט.

התערוכה מוצגים צילומים של יצחק הררי "רגעי כנסת" והתערוכה המחודשת של חתן פרס ישראל, הצלם דוד רובינגר. התצוגה והתערוכה יוצבו באופן קבוע בלובי אגף "קדמה" בקומה 3 ויוצגו לקהל הרחב ולמבקרים במסגרת סיורי מרכז המבקרים. תערוכתו של רובינגר חודשה והוצבה באגף "קדמה" בקומה 1.

במחסן הכנסת, נאספו במהלך השנים מאות מתנות שקיבלו יושבי ראש וחברי הכנסת לדורותיהם. עם כניסתו לתפקיד, ביקש יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ממנכ"ל הכנסת רונן פלוט להקים תערוכה שתציג את אותן עבודות אומנות ייחודיות ועבודות יודאיקה שקיבלה הכנסת, "להציג את המתנות הייצוגיות והיפות ביותר לציבור, במקום שיעלו אבק במחסנים".

לאחרונה מוינו לטובת התצוגה עשרות פריטים שהם מתנות ייצוגיות במיוחד, והן אלה שנבחרו להיות מוצגות לקהל הרחב במסגרת ביקורים וסיורים בכנסת. שוויין של חלק מהמתנות עומד על אלפי שקלים. לרשות הקהל יעמדו דפי הסבר שיציגו לקהל את המידע על כל מתנה בתצוגה. התערוכה תהיה תערוכת קבע בכנסת וייתכן כי בעתיד יתווספו מתנות נוספות למיצג.

בין המתנות המוצגות: כתר קוריאני עתיק מצופה זהב, ספינה בעבודת יד מכסף (התקבלה מיו"ר ועדה בפרלמנט הקפריסאי), בובות מזהב על מרכבה שהתקבלו מיורש העצר של תאילנד, שרשרת מאבני אימבר שהתקבלה מיו"ר הפרלמנט של ליטא, מגדלור כסף בקופסת זכוכית שהתקלה מהפרלמנט המצרי ועוד עשרות מתנות מעניינות.

בסמוך לתצוגת המתנות, תוצג תערוכת צילומים של צלם הכנסת יצחק הררי. התערוכה - "רגעי כנסת" - חושפת בעיני הצופה כנסת מגוונת: מפויסת, מחויכת, ואנושית כפי שנקלטה בעדשת המצלמה של צלם הכנסת. התערוכה מנציחה את הרגעים השגרתיים מנקודת מבט בלתי צפויה ומציגה את הכנסת כמקום מפגש של האישי והלא-פוליטי. הררי משמש כצלם הכנסת למעלה מ-30 שנה.

בקומה 1 באגף הוועדות, הוצבה מחדש תערוכת התמונות של הצלם דוד רובינגר בה מוצגות תמונות המציגות את הכנסת מימיה הראשונים.

יו"ר הכנסת, יולי יואל אדלשטיין, "לאורך השנים קיבלה הכנסת מתנות ייחודיות ויוצאות דופן מכל רחבי העולם. החלטנו שאין סיבה שלא להציג את המתנות לקהל הרחב ולשתף אותו בסיפורים שמאחוריהן. תערוכות התמונות, של צלם הכנסת יצחק הררי ושל דוד רובינגר מציגות תמונה אמיתית ואוטנטית של מה שקורה לכנסת. אני מקווה שכל התצוגות שנחנכו יביאו לכנסת את התדמית שהיא ראויה לה".

מנכ"ל הכנסת, רונן פלוט, אמר "כשראינו את כל המתנות שצוברות אבק במחסני הכנסת, הבנו שיש לנו אוצר שכדאי מאד לחשוף אותו לציבור. התצוגות החדשות יהפכו להיות חלק ממסלול המבקרים שבהם עוברים כ-160 אלף המבקרים מידי שנה בכנסת".