ח"כ תמנו שטה מנסה לתרום דם
ח"כ תמנו שטה מנסה לתרום דםדוברות

ח"כ פנינה תמנו שטה (יש עתיד) מכירה היטב את כללי משרד הבריאות בנוגע לתרומות דם.

היא ידעה כי על פי הוראות משרד הבריאות ולטובתו של בריאות הציבור בישראל קיימים כללים שונים על תרומות דם מעולי אתיופיה כמו גם על עולים מבריטניה (בשל מחלת הפרה המשוגעת) ואפילו על מטיילים ישראלים שחזרו מהודו.

העובדה הזו לא הפריעה לחברת הכנסת ולהשמיץ את מגן דוד אדום, לגרום לסגירת הדוכן בכנסת, למנוע מאנשי הכנסת לתרום דם ולגרום נזק תדמיתי למגן דוד אדום. גם חברי כנסת כמו גם נשיא המדינה "הצטרפו לחגיגה" של שטה ושלפו גינויים לכל עבר.

גורם בכנסת שהיה עד לאירוע מציין בשיחה עם ערוץ 7 "חברת הכנסת סיימה את ההצגה שלה כשהיא מודיעה לכולם כי היא נעלבה מאוד מהתשובה שקיבלה. היא סיפרה שיצאה מהמקום עם דמעות".

עיתונאי "הארץ", חיים לוינסון, הזכיר אתמול בדף הפייסבוק שלו כי לא מדובר בפרובוקציה ראשונה של תמנו שטה.

לוינסון הפנה לכתבה בעיתון גלובס משנת 2007 שם נכתב כי "פנינה תמנו, שבאחרונה סיימה סטאז' במשפטים במשרד מיתר, טענה כי המוכר ברבוע הכחול סירב למכור בשל מוצאה האתיופי. הקייס נפל לאחר שהתברר שתמנו תיחקרה את המוכר ארוכות על כל מאפה, ואז ביקשה לרכוש שני בורקסים... ולשקול כל אחד מהם בנפרד".

אולם, הצביעות הגדולה הגיעה דווקא משר האוצר ששכח לרגע כי מי שאחראית על הנהלים היא חברת סיעתו, יעל גרמן. "פנינה תמנו שטה נסערת. גם אני. מדברים כל היום שוב ושוב, מנסים להבין יחד איך יכול להיות שבישראל 2013 מתנדב ממד"א אומר לה שלא ייקחו ממנה דם מפני שהיא מאתיופיה", כתב לפיד בדף הפייסבוק שלו.

במגן דוד אדום בארץ ובעולם זועמים על הפרובוקציה של חברת הכנסת שגרמה נזק תדמיתי קשה לארגון המצייר אותו כארגון גזעני שכל שביקש הוא למלא את כללי משרד הבריאות לטובת בריאותו של הציבור בישראל.

"הנהלים נקבעים ע"י ועדות מומחים מקצועיות של משרד הבריאות, ולמד"א אין כל סמכות לשנות הנחיות אלה".