חבל תלייה מוות התאבדות
חבל תלייה מוות התאבדותרויטרס

אחת לכמה שנים צפה ועולה בציבור הישראלי שאלת החוק להחלת גזר דין מוות למחבלים. בימים אלה מקדם אלון לופוביץ' קריאה מהשטח בה הוא פונה אל המחוקקים בדרישה לחוקק את החוק שלטעמו הפך הכרחי לנוכח שחרור המחבלים והתנאים להם הם זוכים בכלא הישראלי.

את קריאתו מקדם לופוביץ' בדף אינטרנט מיוחד הזוכה לתמיכתם עד כה של כשלושים וארבעה אלף בני אדם. בימים הקרובים בכוונתו לקיים הפגנה מקדימה לקראת הפגנה גדולה שאולי תתקיים בהמשך.

בראיון ליומן ערוץ 7 סיפר לופוביץ' על מה שהוביל אותו לקריאה האינטרנטית. לדבריו רצח החייל עדן אטיאס הי"ד שנרצח בעודו ישן באוטובוס גרם לו לקבל את ההחלטה ולצאת למסע הסברתי אינטרנטי לקידום החוק. בדבריו הוא מזכיר כי אטיאס הי"ד נרצח אך ורק משום היותו בן ללאום היהודי ומשום היותו לובש מדים, ואלמלא היה מדובר בלובש מדי צה"ל הרי שהוא היה עימנו היום. לכך מוסיף לופוביץ' את העובדה שהמחבל אינו מתחרט על המעשה, ומבחינתו, מוסיף לופוביץ', מדובר במעשה הגיוני שכן המחבל מודע היטב לתנאים הטובים שיקבל בכלא הישראלי, למזון, לאפשרות הרכישה בקנטינה, לחברים שיהיו עימו ועוד ובנוסף הוא יודע כי בעוד שנים אחדות ישוחרר בעסקה כזו או אחרת, וישוב למשפחתו בכבוד של מלכים, כהגדרת לופוביץ'. "אין לישראל שום הרתעה מול מחבלים".

עוד מוסיף לופוביץ' ומזכיר את המענקים שהבטיחה הרש"פ למחבלים המשתחררים כאשר ככל שמחבל ישב יותר זמן בכלא מענקו יהיה גדול יותר. לטעמו מדובר בהוכחה וודאית שלא מדובר בפרטנר לשלום שכן פרטנר כזה לא היה מעניק גיבוי מעשי משמעותי כל כך למחבלים רוצחים.

באשר לעצומה האינטרנטית שקידם, מספר לופוביץ', כי לצד תגובות מתנגדות הזוכות למענה קפדני ומכובד ניתן לראות כיצד קיימת עלייה מתמדת בהיקף התמיכה ברעיון ובדרישה. יצוין כי אל לופוביץ' חברו אנשי יחסי ציבור ותקשורת מידידיו ואלה מסייעים בידיו לקידום המהלך, וכלשונו המגמה העיקרית היא שלא לעשות טעויות בזירה ההסברתית ציבורית.

עוד מוסיף לופוביץ' ומספר על הצעת חוק נוספת שבכוונתו ובכוונת חבריו לקדם, ולפיה על כל שחרור מחבלים שבכוונת הקבינט הביטחוני לבצע תהיה חובת משאל עם.

לפי שעה לא פנה לופוביץ' לחברי כנסת, אם כי הוא מספר על תמיכה של עורכי דין, אנשי צבא ואחרים המגבים אותו ועם זאת מבקשים לפי שעה לשמור על עילום שמם. לדבריו הפנייה לחברי כנסת עדיין לא נעשתה על מנת שלא לשוות להצעת החוק גוון פוליטי קיצוני כלשהו. הוא עצמו מקווה שהקריאה שתעלה מהעם בעצומה ומאוחר יותר גם בהפגנה, תוביל את חברי הכנסת להרים את הכפפה ולקדם את הצעת החוק. במידה ולא יהיה חבר כנסת שיקדם את המהלך, בכוונתו להתמודד בעצמו על מקום בכנסת תוך קידום האג'נדה העולה מהצעות החוק המדוברות.

בהמשך הדברים נשאל לופוביץ' אם עונש מוות למחבלים לא עלול ליצור אצלם תחושה שאין מה להפסיד ומשום כך נכון לבצע פיגועי התאבדות גדולים שאין סיכוי להינצל מהם. לטעמו ההיגיון הפוך לחלוטין שהרי זה זמן רב לא היו פיגועי התאבדות, ולהערכתו הסיבה לכך היא הבנה של המחבלים שעדיף להם לבצע מעשי רצח, ועם זאת לדאוג לחייהם הטובים בכלא הישראלי.