יעקב אשר
יעקב אשרצילום: פלאש 90

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) פנה לשר הכלכלה נפתלי בנט בבקשה שידאג למציאת פיתרון הולם לעובדי הקבלן שאולצו להישאר בביתם עקב הסופה הקשה.

"דאג למצוא פתרון הולם למשכורתם של עובדי הקבלן אשר אולצו להישאר בביתם עקב הסופה הקשה וחוששים כי משכורתם תיפגע, ובכך תמנע אפליה בינם לבין שאר עובדי המגזר הציבורי", כתב לבנט.

במכתבו לשר בנט כתב חבר הכנסת אשר כי "כידוע לך, בימים אלו נמנעת הגעתם של עובדים רבים לעבודתם הסדירה באזורים שונים ברחבי הארץ, עקב סופת השלגים ונספחיה. לצערי, המדינה מבדילה כעת בתשלום עבור ימי העבודה החסרים, בין העובדים המועסקים ישירות על ידה (עובדי המגזר הציבורי), לבין העובדים המועסקים באגפי הממשלה ובמשרדיה השונים על ידי חברות כוח אדם.

מלבד הרגשתם הקשה של אותם עובדים, החשים שדמם אינו שווה לשל אלו המועסקים לעתים אף על ידם באותו המשרד, קיים סיכון לחייהם של אלו אשר ינסו בכל זאת להגיע למקום עבודתם עקב החשש כי משכורתם תפגע משמעותית באם ייעדרו מספר ימים מהעבודה בכך שיסכנו עצמם בדרכים המשובשות והקשות לתנועה למרות הוראות כוחות הביטחון כי אין לנוע בדרכים אלו.

"ביודעי את החשיבות הרבה שכבודו מייחס לסוגית עובדי הקבלן ותנאי עבודתם באופן כללי, אבקשך לדאוג גם לנושא חשוב זה, ולמצוא פתרון הולם להשוואת תנאיהם של עובדי הקבלן לפחות עבור ימים אלו, לאלו של עובדי המגזר הציבורי."

מלשכת השר בנט נמסר כי הנושא בטיפול כעת מול הגורמים הרלוונטיים.