"אין תחליף לערבות הדדית"

יו"ר הבית היהודי, שר הכלכלה נפתלי בנט, התייחס בפתח ישיבת הסיעה להתמודדות עם הסופה ולחוק העמותות.

"אומנם הסערה חלפה אבל אותותיה עדיין קיימות", אמר בנט, "יש אלפי עובדים ברחבי הארץ שלא יכולים להגיע למקומות העבודה. נציבות שירות המדינה הודיעה שכל עובדי המדינה יפוצו כשכל יום היעדרות ייחשב כחצי יום עבודה. אני קורא גם למעסיקים הפרטיים במשק להחיל על עצמם את אותו דבר וגם במגזר הפרטי להתחשב בעובדה שעדיין אלפי אנשים לא מסוגלים להגיע למקומות עבודה בפרט בישובים מרוחקים ונצורים".

בנט הוסיף כי יש עדיין לא מעט ישובים ברחבי הארץ שאין להם חשמל או שאין להם יכולת להגיע, "בסך הכל ההתנהלות של המדינה טובה. לקח אחד גדול שאני מפנה לכולנו – בסופו של דבר אין תחליף לערבות הדדית ונטילת אחריות אישית גם של הציבור עצמו. המדינה תמיד תהיה מוגבלת במשאבים וביכולת הביצוע תמיד, גם אם נשים עוד מיליארד שקלים המדינה לא תוכל להגיע לכל בנאדם בקצה. ראיתי מקומות שיש ערבות הדדית ושכנים דואגים אחד לשני, הם אלו שהסתדרו בצורה הטובה ביותר. מקומות שאנשים התכנסו פנימה הם המקומות ששם היו פגיעות יותר כבדות. כל ישראל ערבים זה לזה צריך להיות כלל שמנחה אותנו מעבר לציפיה מהמדינה לפעול, והמדינה פועלת".

שר הכלכלה התייחס גם לחוק העמותות ואמר כי בבית המשפט בספרד הגיש עו"ד מארגון עדאללה חוות דעת שמסבירה למה שבעה בכירים ישראלים הם פושעי מלחמה, "הארגון הזה גם האשים את צה"ל בפשעים נגד האנושות ובפשעי מלחמה וכיכב בדוח גולדסטון 38 פעמים מהצד האנטי ישראלי. עדאללה ממומנת על ידי מדינות זרות והכי מדהים – היא זוכה להטבות מס ממדינת ישראל. אותו ארגון שפועל נגד חיילי צה"ל יומם ולילה, שפועל לקדם חרם נגד מדינת ישראל - אנחנו ציבור משלמי המסים מממנים את הארגון הזה דרך הטבות מס. המזוכיזם הזה חייב להיפסק".

הוא הוסיף כי בוועדת שרים לחקיקה עבר "חוק חשוב של ח"כ איילת שקד וח"כ רוברט אילטוב. זהו חוק חשוב מאין כמותו על היכולת של מדינת ישראל לשמור על חייליה ועל הריבונות שלה. זה חוק העמותות האנטי ישראליות. הוא מדבר על גופים שמקבלים תרומה ממדינות זרות תוך שהם מקדמים חרם על מדינת ישראל ועל אזרחיה, מקדמים העמדה לדין של חיילי צה"ל, מסיתים לגזענות, לשלילת אופייה היהודי או הדמוקרטי של מדינת ישראל או מסיתים למאבק מזוין במדינת ישראל".

"הייתי הולך יותר רחוק מהטלת 45% מס. אנחנו לא מוכנים שירקו לנו בפרצוף במימון זר וגם יקבלו הטבת מס. לא משנה מה הדעה הפוליטית, זה לא חוק נגד עמותות שמאל. אני לא רואה קשר בין העמותות הקיצוניות לבין השמאל הציוני. ואני לא מבין למה השרים לבני, לפיד וגרמן שהם מהשמאל הציוני מגישים ערר נגד חוק שנועד להגן על חיילי צה"ל. כולנו פה חיילי צה"ל וצריך לתת רוח גבית לחיילי צה"ל ולא להפקיר אותם לעמותות נגד חיילי צה"ל כמו עדאללה. אני לא מוכן שחיילים יצטרכו להסתובב עם עורכי דין צמודים".

הוא ציין כי בצרפת, בגין יצירת קשר עם מדינה זרה או ארגון זר, כדי לגרום לפעילות עוינת כלפי צרפת – העונש 30 שנות מאסר ו- 450 אלף יורו, "אלו פעילות שהן עבירה פלילית. בסך הכל אנחנו אומרים שלא יקבלו הטבת מס. נשיא ביהמ"ש העליון שמגר אמר: תמיכה בגוף פוליטי על ידי ממשלה זרה היא דבר שהיה צריך להפחיד כל אדם שמאמין בדמוקרטיה אמיתית. זה לא תקין. איך אנחנו נותנים לממשלת שוויץ להתערב בעשייה הפוליטית הפנימית של מדינת ישראל? זה מזכיר לי שחקן שרץ הפוך במגרש, מבקיע גול עצמי ואז מתלונן שהקבוצה שלו מפסידה. אנחנו צריכים להילחם במלחמת הסברה בינלאומית. אני קורא לשרים לבני לפיד וגרמן – תסירו את הערר, הוא לא במקום ונחזור להגן על חיילי צה"ל".