מעוותים את המציאות. מקלב
מעוותים את המציאות. מקלבפלאש 90

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ הרב אורי מקלב, התייחס היום (שני) בדיון של ועדת חוץ וביטחון לסופה שפקדה את ישראל בשבוע שעבר.

מקלב אמר כי "אנחנו רואים במוחשי איך התנהלה ממשלת ישראל ומשטרת ישראל בכישלון חרוץ בטיפול במצב חירום של הימים האחרונים, אף פעולה פשוטה ומתבקשת לתכלל את כלל שירותי החירום בכדי שיטפלו בפגעי מזג האויר דברים שהינם בסיסיים לכל אזרח, גם אלו לא טופלו כמתבקש".

"מאות אלפי אזרחי מדינת ישראל היו נצורים בישובים רבים במשך מספר יממות בלא לקבל את המינימום המגיע להם בניהם היו קשישים, נשים, ילדים ותינוקות, בלא חיבור לחשמל ולשירותים הבסיסיים ביותר. בעיר הבירה אנשים ישבו במכוניותיהם במשך שמונה שעות ברציפות ואלו מחוץ לעיר ישבו נוסעים במשך 12 שעות ברציפות בלי לדעת מתי יוכלו להשתחרר לביתם, יתרה מכך לא היה גורם כלשהוא אשר ריכז את הטיפול בהם כך יצא מצב שאף כוחות חירום בניהם מתנדבים רבים מארגונים שונים שגישתם נחסמה במשך שעות לאלו אשר היו זקוקים לסיוע ולעזרה כשהם נצורים במכוניותיהם תוך מצבים של פיקוח נפש ממשי".

ח"כ הרב מקלב ציין כי לא הייתה שום הפתעה בחיזוי מזג האויר, "הכל היה צפוי מראש, החזאים הבהירו שסביר שמזג אויר יהיה קיצוני. ואני שואל אם זה המצב שאנו נתקלים במזג אויר צפוי מראש מה יהיה שאנו נחזה במצב חירום אמיתי?".

לאור כך מן הראוי להקים ועדת חקירה מקצועית אשר תחקור מן היסוד את שורת הכשלים המתמשכת. אנו חייבים זאת לציבור האזרחים ויפה שעה אחת קודם.

בסיום דבריו הפנה הרב מקלב את דבריו לראש הממשלה "יתכן וראש הממשלה היה ספון בביתו עם נרות ריחניים אשר הסבו לו קורת רוח אך חשוב להבהיר מאות אלפי אזרחים היו ספונים בבתיהם בקור עצום לאור נרות אשר הפיגו ולו במעט את העלטה".