Marching to Gush Katif
Marching to Gush KatifArchive Photo: Flash 90

תכנית 'תעסוקטיף באקדמיה' מעניקה זו השנה השנייה ברציפות, מלגות לסטודנטים יוצאי גוש קטיף שלומדים היום במוסדות להשכלה גבוהה ברחבי ישראל.

202 סטודנטים נבחרו לקבל את המלגות, מתוכם 110 מקבלים את המלגה בשנה הראשונה ו-86 זוכים במלגה
לשנה השנייה של לימודיהם.

טכס הענקת המלגות יתקיים השבוע ביום רביעי בשעה 18:00 במרכז התרבות ביד בנימין. בטכס ישתתפו נציגי ממשלה, חברי "ידידות טורונטו", הסטודנטים ובני משפחותיהם.

תחת הכותרת "מאקדמיה לעצמאות", מקבלי המלגות ישתתפו במהלך תקופת הלימודים במסגרת התנדבות ויתרמו מכישוריהם לטובת פרויקטים קהילתיים, בנוסף יקבל כל סטודנט הנחיה אישית בה יוכל לרכוש לעצמו ארגז כלים מעשי שיפתח בפניו הזדמנויות בעולם התעסוקה, תוך התייחסות לתחום לימודיו, נטיותיו האישיות ומסגרת התנאים שיאפשרו לו לתרגם את בחירותיו והישגיו להשתלבות מעשית בעבודה לטווח ארוך.

אחת ממקבלי המלגות היא מוריה גנג'טה, בת ה-22, תושבת נווה דקלים לשעבר. היום היא מתגוררת עם משפחתה בניצן. מוריה, ילידת הודו, היא סטודנטית שנה א' באוניברסיטה העברית. עד התחלת לימודיה, מוריה עבדה קשה כדי לחסוך כסף, "לא רציתי להוות נטל להורים שלי שמרוויחים מעט מאד בעבודה שלהם, וצריכים לטפל באבעה ילדים צעירים יותר ממני".

ומה החלום של מוריה? "לנצל את התואר כדי לעבוד במשרד החוץ. אני מאד מאושרת שזכיתי במלגה. זה יעזור לי להתקדם. בלי המלגה, הייתי חייבת לעבוד בעבודות נוספות. אני ממשיכה לעבוד אבל יכולה להקדיש את רוב הזמן ללימודים".

שיעור האבטלה בקרב מפוני גוש קטיף היום הוא כפול מהממוצע הארצי. מיד לאחר ההתנתקות שיעור האבטלה הגיע ל-­ 85% .

ארגון תעסוקטיף, המשתף פעולה בפרויקט מיוחד זה עם "עמותת ידידות טורונטו", מסייע למפוני גוש קטיף מהימים הראשונים שלאחר הפינוי. תעסוקטיף, שנוסד ע"י הרב יוסף צבי רימון שזכה בפרס הנשיא להתנדבות בשנת 2008, סייע ללמעלה מ-2,500­ בני אדם לחזור למעגל העבודה במהלך השנים.