הוועדה המיוחדת של הכנסת לבדיקת נזקי הסופה והתנהלות הרשויות, בראשות מירי רגב, החלה הבוקר את דיוניה.

"ירושלים נצורה במשך ארבעה ימים", אמרה רגב, "בעידן של היום זה לא נראה לי הגיוני". לדבריה, צריך לבדוק מה נעשה נכון ומה לא נעשה נכון. רגב טענה כי היו בעיות, אי אפשר להגיד שלא קרה כלום, ולעבור לסדר היום. "כבר ביום רביעי אפשר היה לדעת שיהיו כמויות של שלג", אמרה רגב, "באירוע כזה מישהו היה צריך לתכנן את העבודה".

ח"כ מוטי יוגב (אל"מ במיל') חבר ועדת חוץ וביטחון והועדה למוכנות העורף, הזהיר מפני אובדן חיים במצבי חירום בעתיד.

בראשית דבריו הודה לגורמים השונים, "הערכה רבה והוקרת תודה לכל הגורמים שזו משימתם, למשטרת ישראל, לצה"ל, לחברת החשמל, למד"א, כיבוי אש, לעובדים ולמתנדבים ברשויות ולהרבה אזרחים טובים שתרמו מהונם ומזמנם. כולם עשו לילות כימים בסערה שפקדה אותנו, בכדי לחלץ אנשים ממצוקתם ואף להציל חיים".

לדבריו, "חוסר ריכוז המאמץ  הכללי של מדינת ישראל היה הבעיה המרכזית. מאמץ זה שידענו ליישם אותו באמצעות הרשות לחירום לאומי במצבי חירום מלאים ובמצבי חירום חלקיים, לא מומש באירוע זה".

הוא ציין כי "מרגע שהתברר, ביום חמישי אחה"צ, שהיקפי הסופה הצפויה גבוהים ממה שהוערך קודם, ועוד יותר מכך, בלילה שבין חמישי לשישי, לילה בו נקלעו אלפי אזרחים, תינוקות וזקנים בתוך מכוניותיהם למשך לילה שלם בכבישים העולים לירושלים ובצפון, בבתיהם באזורים הקרים, מנותקים מחשמל – אור וחום ומהיכולת לצאת מביתם או מרכבם, היה על המדינה, קרי על הממשלה, לאשר מצב חירום חלקי, דומה למצב שהיה בשריפה בכרמל".

הוא פירט כי היה על הממשלה "לרכז בראשות השר להגנת העורף או בראשות השר לביטחון פנים, חמ"ל אחוד, להערכת מצב ולריכוז כל משאבי המדינה: צה"ל, משטרה, כל גורמי ההצלה והמתנדבים וכן גורמי התקשורת בגל פתוח, להפעיל הפעלה אחודה ומושכלת בסדרי עדיפויות, את כל הגורמים השותפים בסיוע לאזרחים שבמצוקה באירוע זה".

עוד אמר כי "על המשרד להגנת העורף להיות כפוף למשרד הביטחון וחלק ממנו. שהגנת העורף ורח"ל נמצאות אצל שר בנפרד ולא כשר במשרד הביטחון - זה כשל מערכתי שבמצב חירום מלחמתי ובכל מצב חירום אחר, יעלה לנו בחיים".

חכ" יוגב ציין כי "עם כל ההערכה לעובדי חברת החשמל ולמשטרה, שעשו לילות כימים, ראוי לבדוק את תפקוד המנהלים ואת יכולת הגופים הללו לעבוד במשותף בין המחוזות להעתיק כוחות ולשתף פעולה בין מחוזות ואזורים בזמן אמת".

עוד טען כי "ראוי לבדוק מדוע חלק מרשתות התקשורת המרכזיות, לא פתחו כבר בבוקר יום שישי, עם התברר ממדי הסערה ומצוקות האזרחים, גל פתוח בסיוע לאזרחים שבמצוקה".

על הטיפול בנזקים אמר כי "יש לקבל החלטה ממשלתית ולסייע לאזרחים שנפגעו, בשמאות על נזקים כבדים, בחקלאות וביתר המגזרים האחרים".

לסיום אמר, "אירוע זה הוא בגדר "תרגיל" למה שעלול להיות צפוי באירועי מלחמה ובאירועים קשים ממנו. עלינו להיערך טוב יותר בכדי להיות מוכנים, לסייע ואף להציל חיים".