בית החולים איכילוב, תל אביב
בית החולים איכילוב, תל אביבפלאש 90

מנהל בית החולים איכילוב, פרופ' גבי ברבש, הודיע כי יפתח בהליכי השעיה נגד הרופאים הבכירים שתועדו דורשים עשרות אלפי שקלים עבור "תיירות מרפא".

שלושה מנתחים בכירים ב"איכילוב" תועדו כשהם מבקשים שכר של עשרות אלפי שקלים בעבור ניתוח "תיירים רפואיים", כך נחשף אמש בתכנית "עובדה".

הרופאים פעלו בניגוד לנהלים וקבלו כסף בנוסף לתשלום של אותם מטופלים לבית החולים. המנתחים, פרופ' צבי רם, פרופ' שלומי קונסטנטיני וד"ר יוסי פז', תועדו על ידי תחקירנית "עובדה", שהתחזתה לסוכנת תיירות רפואית, בעקבות מידע שקיבלה מערכת התוכנית על פעמים קודמות בהן דרשו הרופאים תשלום פרטי.

למרות שבתחילה הכחישו את הטענות, ציינו המנתחים לאחר מכן כי מדובר בשכר על שירותים פרטיים נוספים שהמטופל צפוי לקבל.

כתב פרופ' ברבש היום לעובדי בית החולים איכילוב, "אין ספק לאיש שאסור לדרוש או לקבל תשלום עבור טיפול הניתן לאזרח או לתייר במסגרת בית החולים הציבורי".

"נחמץ הלב, מדובר בבכירי הרופאים, רופאים עתירי זכויות שחיים ונושמים את בית החולים שלנו מהבוקר עד הלילה, ואלפים חייבים להם את חייהם על עבודתם כאן", הוסיף.

עוד ציין כי "ברור שלהחלטה שלי על אופן הטיפול במצב הנוכחי עלולות להיות השלכות מרחיקות לכת על תפקודו של כל המערך הנוירוכירורגי ועל המשך הטיפול במאות חולים, מבוגרים וילדים".