החורף שהכה בישראל בימים האחרונים הסב לא מעט נזקים וארגון החסד 'מקימי' מדווח על עלייה במספר הפניות שהתקבלו בעקבות נזקי הסערה.

"במציאות של היום גם ללא נזקי הסערה יש אנשים שחיים על ה'קשקש', כאלה שיש להם מחויבויות כספיות מהעבר. הסיטואציה הלא נעימה שאנשים נקלעו אליה בעקבות הסערה החורפית משפיעה על כל המשק הישראלי. זה קריטי לעשות הערכת מצב ולבדוק כל הוצאה שבאה בעקבות הסערה", מספר מנכ"ל ומייסד 'ארגון מקימי', ישראל ליבמן.

בעקבות הסערה צפויות הוצאות כלכליות רבות למספר רב של משקי בית פרטיים. ארגוני חסד רבים ביניהם "מקימי" קוראים לציבור לנהוג בשיקול דעת ובתבונה, וחשוב מכך להבין כי קיימות זכויות רבות לכל הנפגעים.

"בלי קשר לסופה יש אנשים שקשה להם לסגור את החודש, ובעקבות הסופה הם ניזוקו עוד יותר מבחינה כלכלית. רבים לא יודעים שחלק גדול מהמבנים שניזוקו מבוטחים על ידי הביטוח של המשכנתא. לפני שאתם רצים לתקן נזק על חשבונכם כדאי שתבדקו אם יש לכם ביטוח נכס ועד איזה רמה של נזק"., אומר ליבמן ומציין דוגמא נוספת: "תושבים שמכשירי החשמל שלהם לדוגמה ניזוקו כתוצאה מניתוק פתאומי של זרם החשמל יכולים לקבל החזר כספי מחברת החשמל".

בנוסף ליבמן מציין כי: "הרבה תושבים עוד בהלם בעקבות הסופה, מלבד הנזק הפיזי שנגרם לנכסים בהמשך, צפויה להתעורר בעיית היעדרויות מול מעסיקים בשוק העבודה. אנחנו קוראים למעסיקים להתחשב בעובדים שנעדרו בתקופת הסערה, זאת מבלי לפגוע בזכויותיהם".

"מקימי" הינה עמותת חסד, העוסקת במתן פתרונות, ייעוץ, הכוונה כלכלית וסיוע למשפחות, שנקלעו למצוקה כלכלית. למקימי תשתית ארגונית של אנשי מקצוע מומחים, הנותנים מענה מיידי ומהיר לכל דורש ללא קריטריונים וללא בירוקרטיה מיותרת הן בפן הכלכלי והן בפן המשפטי והנפשי, כל זאת על מנת לעזור לכל משפחה ומשפחה. מקימי הוא מקום של חסד ורעות.