דרכון
דרכוןthinkstock

"אני מניח שמחירי הדרכון בנתב"ג ירדו בקרוב" – כך הבטיח היום (רביעי) במליאת הכנסת שר הפנים גדעון סער לח"כ אייכלר (יהדות התורה).

היה זה כאשר ח"כ אייכלר שאל את שר הפנים אודות הפגיעה בזכויות האדם הבסיסית לקבל דרכון מהיר בלשכת רישום אוכלוסין.

"קבלתי תלונה של אדם שהגיע ביום חמישי בבוקר להאריך דרכון, דבר שצריך לעלות 250 שקל. בעבר היו מאריכים דרכון בלי צורך לשלם על דרכון חדש. ניחא. אבל גם את זאת לא נתנו לו. אמרו לו כי יום חמישי זה מאוחר מדי לקבל דרכון ביום ראשון. מועד הטיסה היה ביום ראשון בחצות. חייבו אותו לחדש דרכון בשדה-התעופה. שם זה עלה לו 1,150 שקלים. אני מבין שזה לא המקרה היחיד. השאלה היא האם אתה מוכן להורות ללשכות הרישום, שינפיקו דרכון למאריכי דרכון באותו היום. אם אתם דווקא רוצים שאנשים יזדרזו שבוע לפני הטיסה ולא יגיעו ביום האחרון, תייקרו את הדרכון המזורז ב-100 שקל. אבל לא לייקר את המחיר מ-250 שקל ל-1,150 שקל".

על כך השיב שר הפנים כי אכן הוא לא חושב שצריך לחכות לטיפול בדרכון בנתב"ג. "גם לגבי התעריף בנתב"ג, שזה שירות ייחודי, הנחיתי להוריד את התעריפים. אמנם סביר שמי שברגע האחרון מגלה בנתב"ג שאין לו דרכון, המחיר יקר יותר. אבל עדיין הם גבוהים בצורה קיצונית. אני מניח שהמחירים ירדו בקרוב", הבטיח שר הפנים.