רשות המיסים. אילוסטרציה
רשות המיסים. אילוסטרציהפלאש 90

רשות המסים נלחמת ב"טרנד" החשבוניות הפיקטיביות גם במזרח ירושלים.

בשבעת הימים האחרונים עצר משרד חקירות מכס ומע"מ ירושלים שני תושבי מזרח העיר, בתיקים שאינם קשורים זה לזה, בחשד שמכרו חשבוניות פיקטיביות בשווי עשרות מיליוני שקלים.

אתמול (רביעי) נעצר ושוחרר בערבות ח'דר עודה בן ה-33, בחשד שהדפיס ספרי חשבוניות השייכים כביכול לחברת אקסילמד בע"מ ולחברת מדיה 5 בע"מ, מבלי ידיעת החברות, ומכר תמורת עמלה את החשבוניות ללקוחות שביקשו באמצעותן להקטין את רווחיהן החייבים במס.

על מנת לקנות את אמון לקוחותיו, לא רק שהציג בפניהם ייפוי כח מזויף מטעם החברות, אלא אף הגיש דוחות תקופתיים מזויפים למע"מ, כביכול בשם חברות אלו.

עד כה נמצאו ראיות להפצת חשבוניות בסכומים של כ-18,000,000 ש"ח ועל פי ספרי החשבונות, נראה כי זהו סכום חלקי בלבד. תוך כדי הוצאת הצווים הנחוצים למעצרו, נגזרו עליו 18 חודשי מאסר בפועל על עבירות מע"מ בתיק אחר והוא נכלא.

תושב מזרח ירושלים נוסף נעצר בשבוע שעבר בנסיבות דומות על ידי משרד חקירות מכס ומע"מ ירושלים בשיתוף פעולה עם משרד חקירות מס הכנסה ירושלים, ממש לפני תחילת סופת השלגים.

זבן פארס מבית חנינא, בעל מניות ומנהלן של חברת י.נ. אחזקות והנדסה וחברת הבנייה לומי סטייל בע"מ, נעצר ושוחרר בערבות לאחר שמהחקירה עלה כי הפיץ בשנתיים האחרונות חשבוניות פיקטיביות של חברות קש בסכומים גבוהים אף יותר מאלו של עודה – כ-20,000,000 ש"ח. בעת מעצרו נחקרו מעורבים רבים וכן הוצא צו חיפוש לרכבו של פארס, מסוג פורשה פנמרה, בו נמצאו מסמכים שונים ומזומן בסך 45,000 ש"ח.