הרב אביחי רונצקי
הרב אביחי רונצקייוני קמפינסקי

בית הדין הצבאי בקריה הרשיע היום (רביעי) על פי הודאתו את סגן-אלוף שלום אייזנר, במסגרת הסדר טיעון, בעבירות של חריגה מסמכות והתנהגות שאינה הולמת.

בראיון לערוץ 7 אומר הרב הצבאי לשעבר, הרב אביחי רונצקי, כי עצם העמדתו למשפט בבית דין צבאי, היא טעות יסודית, "אני מכיר את המקרה היטב וגם אם היו טעויות הן היו טעויות מקצועיות - טעויות שקורות ומי שלא עושה לא טועה, אבל כשל ערכי לא היה כאן".

הרב רונצקי ציין כי אייזנר הגיע לפזר הפגנה של אנרכיסטים, "ולא נשאר במשרד שלו, כאשר מי שבדרך כלל עושה את זה אלו המפקדים הזוטרים יותר. עצם העמדתו למשפט מעבירה שדר לא נכון - לגלות ראש קטן".

"זה בזיון שסא"ל יעשה עבודות שירות", אמר הרב רונצקי והוסיף כי המקרה הזה צריך להילמד על ידי מפקדי הצבא, "שלא יקרה שוב מצב שמעמידים מפקד לדין על טעויות מקצועיות".

הרב הצבאי לשעבר הוסיף כי ישנם שני גורמים שהתעצמו לשלילה בעשורים האחרונים, "אחד זו הפרקליטות. כל הזמן בוחנים האם זה עומד במבחן משפטי. מדובר במשפטנים צעירים שלא חוו על גופם לחימה מהי. הדבר השני זו התקשורת שהצבא משתעבד לה. הרעש העצום שיצא על ידי גורמי שמאל, קיבלו במה רחבה וזה השפיע על הצבא שעוד לפני תחקיר הישעו את אייזנר מתפקידו. המפקדים בעיקר הבכירים שקובעים מה יהיה ואיך יהיה, צריכים להתעלם מהתקשורת ולעשות מה שנכון".

הרב רונצקי מאמין כי יכול להתבצע שינוי בצבא, "אני מעריך שככל שיעלו יותר קולות מהשטח יחול שינוי בצבא שהוא ארגון מצויין שלומד ומפיק לקחים, אך מושפע מאוד ממה שקורה מחוצה לו".