תנור טרף בחנות נוחות בתחנת תדלוק
תנור טרף בחנות נוחות בתחנת תדלוקהרבנות הראשית לישראל

מחלקת הכשרות ברבנות הראשית לישראל מזהירה את הציבור מחנויות הנוחות בתחנות הדלק השונות שאין בהן תעודת כשרות.

בעדכון הכשרות שפרסמה הערב הרבנות הראשית נכתב כי "בשנים האחרונות רווחת התופעה של חנויות נוחות בתחנות הדלק, רובן ללא השגחה מטעם רבנות מוסמכת".

"ברבנות הראשית התקבלו פניות ועדויות מהציבור על ליקויי כשרות במקומות מסוג זה. לדוגמה, לקוחות המזמינים במקום כריכים ומבקשים לחמם אותם בתנור או במיקרוגל במקום, עלולים להיכשל, שכן אין כל גורם המפקח על הפרדה בין בשר לחלב בתנורים, כנדרש על פי ההלכה".

ברבנות מציינים כי גם במוצרים ארוזים המסומנים ככשרים עלול להתברר שציוני הכשרות אינם חוקיים, בהיעדר משגיח במקום המפקח על הסחורה הנכנסת, "אנו מבקשים להבהיר ולהזהיר כי בהיעדר תעודת הכשר תקפה מטעם הרבנות המקומית אין לסמוך על הכשרות בשום עסק".

עוד נמסר כי לאחרונה "נצפו מקרים שבהם יאכטות תיירותיות מציגות עצמן ככשרות מבלי שבידיהן תעודת הכשר חוקית מאת הרבנות אילת. יוזכר כי אין להתייחס לתעודות כשרות מצולמות. ידע הציבור וייזהר".

בעדכון כשרות ציינו כי הרב משה ויא מבקש להזכיר לציבור שקיים חשש לנגיעות חרקים בשום, "על מנת להימנע מאכילת חרקים המצויים בקליפת השום יש להפריד בין שיני השום, לקלפן ולשטוף אותן טרם הבישול. בישול ואפיית ראשי שום שלמים עלולים להביא לאכילת חרקים".

לעדכון הכשרות המלא