נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: פלאש 90

המתיחות בתוככי הציונות הדתית על רקע הגזירות הקשות על עולם התורה עולה מדרגה.

מאיר ברגר, הפרשן הפוליטי של העיתון החרדי 'המבשר', טען בטורו הפוליטי כי במהלך החודש האחרון נפגש ראש ישיבת מרכז הרב, הרב יעקב שפירא, עם נפתלי בנט ושוחח איתו על הפגיעה בעולם התורה.

בשיחה עם ערוץ 7 הערב הדגיש הרב שפירא כי בניגוד לפרסום לא נזף בשר בנט וכי הציטוטים בעיתון החרדי מפיו - לא נכונים.

בנוסף במאמרו של ברגר צוטטו הרב גיורא ברנר, ראש כולל בגבעת אסף והרב דוד דודקביץ' רב היישוב יצהר, שהבהירו כי נפתלי בנט לא מייצג את הציבור העומד מאחוריהם.

"נפתלי בנט לא מייצג אותנו. איננו חברים לאיש משחית. לעומת זאת הקשר עם הציבור החרדי הוא דבר חשוב", צוטט הרב ברנר. "הרבה לפני שבנט הפך לאח של לפיד הלכנו יד ביד עם הציבור החרדי. כואב לנו שבעיני רבים בציבור החרדי כל חובש כיפה סרוגה הופך אוטומטית לתומך נפתלי בנט. זה לא נכון, ואסור שזה ייראה כך. כפי שהוא לא מייצג אותך כך הוא לא מייצג אותי", אמר.

"אני מכיר בסכנת בנט ולפיד הרבה יותר טוב ממה שאתם מבינים. אתם עסוקים בעצי התורה הכרותים ביער ולא רואים את כריתת היער עצמו. זה הרפורמים שנכנסים בדלת האחורית, זה הנישואין, הגירושין, זו ליבת הסטוס קוו. הכל נפגע באין פוצה פה ומצפצף".

"צריך להבין מי זה נפתלי בנט", הוא אומר. "אצלנו 'החלשים' הולכים למכינה קדם צבאית. אפילו את זה בנט לא עשה. הוא הלך ישר לצבא. הוא לא יכול לייצג אותי. גם אם הוא רוצה - הוא לא יכול".

בהתייחס לאורי אריאל אומר ברנר כי "אורי אריאל הוא הסיפור הכי עצוב בפרשה הזו. הוא כל כך שקוע בתפקידו במשרד השיכון עד שאינו רואה מה קורה מסביבו. תקעו אותו שם כדי שלא יבין לאן מוליכים אותו. מוליכים אותו שולל בכל התחומים. אז נכון, אני מכיר את אורי אריאל היטב והוא אידיאולוג. הוא איש אמת. אבל באותה נשימה צריך לשים את הדברים על השולחן: הוא אינו בן ישיבה. הוא לא בן תורה. וחלילה שאיני מזלזל בו. אבל אפשר להבין את היעדר הלהט להילחם למען תקציבי עולם התורה

"תראה לאיזה ביזיון הגענו: יש שם ח"כית חילונית אחת, איילת שקד, שאפשר לסמוך עליה. אנחנו לא שם. אני רוצה שהציבור החרדי יידע שיש קול אחר בציבור הדתי-לאומי", אמר.

תגובת בנט: אין שחר לידיעה.