ירושלים תחת שלג
ירושלים תחת שלגצילום: פלאש 90

ראש העיר ירושלים הנחה את מנכ"ל עיריית ירושלים, יוסי היימן להתחיל בתהליך לניתוח תיפקוד המערכות העירוניות והממשקים, עם כלל הגורמים שפעלו בסופה האחרונה.

זאת, במטרה לקיים תהליך למידה איכותי ולהתכונן במהירות לסופות הבאות.

לניתוח הטיפול בסופה הוקמו 7 צוותי תחקור שייבחנו היבטים שונים של הטיפול בסופה ע"י העירייה והגורמים השונים בהם: מערך ההפעלה הפיזי, מעורבות ושותפות קהילתית, ניהול ושליטה, תחבורה ציבורית, חינוך, רווחה וסיוע לאוכלוסיות נזקקות, מערך המידע לציבור, כח אדם ומתנדבים.

הצוותים ייבחנו את פעילות המערכת העירונית, את הממשק מול המנהלים הקהילתיים והתושבים ומול הגורמים החיצוניים הביטחוניים (צה"ל, משטרה וכו') והאזרחיים (חברת חשמל, אגד, הרכבת הקלה וכו').

ברקת ציין, כי "בתחילתה של הסופה יוצאת הדופן עסקנו כולנו סביב השעון בהצלת חיים ובהדרגה עברנו לעסוק בהחזרת העיר לשגרה ובמתן מענה למצוקות התושבים. כעת אנחנו לא מחכים ופותחים מיד בניתוח מעמיק של הדברים שיש לשמר ושיש לשפר, נעשה זאת באופן מקיף ומקצועי במטרה תמידית לשיפור וייעול התהליכים השונים יחד עם כלל הגורמים הפועלים עם העירייה בשותפות. אנו נפרסם את מסקנות התחקיר באופן פומבי, בכדי להיות מוכנים באופן הטוב ביותר לסופות הבאות"

ברקת הוסיף, כי "חשוב להדגיש, העירייה על כל אגפיה נערכה לסופה באופן מקצועי ועל פי מיטב הידע והניסיון שהיה ערב הסופה העצומה שפקדה אותנו, אך כמובן שלאחר 'מיני צונאמי' יוצא דופן כזה יש מה לשפר וייעל ולכן הוריתי על הליך הניתוח ממנו נפיק לקחים. כולנו היינו רוצים שהעיר תחזור לשגרה תוך יום אחד, אך בהיקף כזה של הרס הדברים לוקחים זמן ואין פתרונות קסם. העירייה תמשיך לעבוד מסביב לשעון ובצוותים מתוגברים להחזיר את העיר לשגרה מלאה. סיוע של התושבים והתאזרות בסבלנות יזרזו את התהליך".

ראש העיר מינה צוות הנהלה מצומצם אשר ילווה את תהליך ניתוח הטיפול בסופה הכולל את ממלאי מקומו וסגניו קובי כחלון ויוסי דייטש ואת חבר ההנהלה אריה קינג המשמש כמ"מ יו"ר ועדת חירום וביטחון.

הצוות כולל בנוסף את מנכ"ל העירייה, ראש הסגל, היועץ המשפטי לעירייה ומבקרת העירייה. בהנחיית ראש העיר ניתוח הטיפול בסופה ייעשה באופן מהיר ותוצאותיו הראשוניות יוצגו בתוך כשבוע.