סערה סופה רוחות גשם
סערה סופה רוחות גשםצילום: פלאש 90

מרכז השלטון המקומי, בראשות שלמה בוחבוט, נחליט על הקמת צוות חירום למוכנות העורף לנזקי הטבע.

בוחבוט פנה היום (ראשון) ליו"ר וועדת הביטחון במרכז בבקשה כי יעמוד בראש הצוות.

מאז מלחמת לבנון השנייה, אנו ממשיכים לראות לצערנו את אי יכולתה של המדינה להתארגן בשעת חירום צבאית, או אזרחית", אמר בוחבוט, "למרות שרח"ל הוקמה, אנו כראשי רשויות, עדיין חסרי כתובת אחת בשעת חירום, לפנות אליה כגורם מנחה, מתכלל ומסייע" , כתב בוחבוט לאבי נעים.

"הנני מבקש שתקים צוות בראשותך להכין באופן מיידי הצעה לממשלה. אנחנו בתחילת החורף. חס וחלילה עלולים להתרחש גם אירועי רעידת אדמה בנוסף לנזקי טבע אקלימים. אני סבור שיש לפעול כפי שנהגה המדינה בנושא הכבאות ולהקים גוף אחד, שיקים מחסני חירום אזוריים שרשויות יוכלו למשוך מהם כלים כבדים, ציודים וכל הנדרש להתמודדות במצבים כאלה", כתב.

אבי נעים אמר כי הסופה הייתה "קדימון לפוטנציאל הנזק של רעידת אדמה עתידית או מתקפת טילים והבהירה לכולנו את הצורך בהיערכות של כל רשות באופן עצמאי".

"הסופה ששיתקה את מדינת ישראל צריכה לפקוח את עיניהם של קברניטי ממשלת ישראל. מדובר בסופה קצרה שהתרחשה למזלנו בסוף שבוע אך הבהירה לכולנו כי אנו במדינת ישראל רחוקים מלהיות ערוכים לתרחיש רב אזורי".

הצוות יכלול ראשי רשויות, מנהלי תחום ביטחון, מהנדסים, וכלכלנים בשלטון המקומי ויוזמנו אליו נציגים מפיקוד העורף, משטרת ישראל, כיבוי אש, משרד האנרגיה, מד"א ומשרד הפנים.

עד סוף ינואר 2014 יועברו המלצות הצוות לראש הממשלה, ליו"ר השלטון המקומי, לכל משרדי הממשלה ולמבקר המדינה.