ניר מנוסי סופד לאביו דידי ז"ל

ניר מנוסי, בנו של העיתונאי והסטיריקן דידי מנוסי שהלך לעולמו ביום שישי, הספיד לאביו מול ארונו שהוצג בבית העיתונאים "בית סוקולוב" בתל אביב.

ניר, שחזר בתשובה לפני כ-15 שנים סיפר על ההתמודדות של אביו עם ההחלטה המשמעותית שלו לשנות את אורח חייו.

"לפני כעשור וחצי העמדתי אותך בניסיון לא קל", סיפר מנוסי, "לאחר עשרות שנים של כתיבה שנונה ונושכת נגד הדת והדתיים, פתאום הבן שלך התחיל להתקרב ליהדות ואפילו, רחמנא ליצלן, לשמור מצוות. לרגע קטן נבהלת, פחדת שאנתק קשר. אמרת לי 'תלמד, אבל למה לקיים?', עניתי לך 'למה לך לא הספיק לקרוא ספרי הרפתקאות על הודו ואפריקה? למה ממש לנסוע לשם?', צחקת והבנת".

"כשראית שאני שומר על קשר שדווקא מתחזק, עשית יותר מזה: קיבלת וכיבדת. עד כדי כך, שבסוף עודדת אותי: כשהתוודיתי בפניך שאני כבר ממש רוצה ללכת על זה, אבל מפחד מה יגידו, קפצת כנשוך נחש ואמרת: מה זאת אומרת 'מה יגידו'? תעשה בדיוק מה שאתר רוצה, ושכולם... עמדת בניסיון הכי טוב שאפשר, אבא, כל הכבוד לך".

בדבריו בתל אביב סיפר ניר כי הוא עבר על יומנו לאחר מות אביו ומצא קטע שבו כתב על חלום שחלם אביו לפני שנה בדיוק - "סיפרת שהייתה לך שיחה ארוכה בחלומך עם אלוקים. לא ראית אותו, אמרת, רק שמעת איך ניהלתם שיחה שבה שאלת אותו שאלות רבות, והוא ענה לך. אמרת ששני דברים עיקריים למדת מהשיחה: האחד, שכל פרט ופרט בבריאה קשורים זה בזה, והשני, שיש טוב ורע בעולם, וצריך לבחור בטוב ולדחות את הרע. לא שכחת את החלום הזה, והזכרת אותו מספר פעמים נוספות, בדעה צלולה".

"אני מקווה שאתם ממשיכים את השיחה עכשיו אבא", סיכם מנוסי, "מאותו מקום שבו הפסקתם לפני שנה בדיוק".

ניר מנוסי סיים את דבריו בהתייחסות למה שאפשר ללמוד מהקשר הטוב שהם הצליחו לתחזק, קשר של אהבה בין אב ובנו, למרות ההבדלים והפערים, "בחרנו בדרכים מאוד הפוכות לכאורה, אולי הכי הפוכות שיש בכל העם שלנו, המפוצל, המקוטב והיפה כל כך. אבל אני מאמין באמונה שלמה שהדרכים מתחברות".

"אתה עכשיו רואה את זה בוודאי", סיכם מנוסי, "את המרחב בו משתלבים חלומות הקודש וחלומות החול, חלומות הימין וחלומות השמאל. ברך אותנו בבקשה שנזכה אנחנו לראות אותו ולהגשים אותו כאן בימינו - "כי יהיה שלום ואמת בימיי".

ניר מנוסי עם אביו ביום חתונתו
ניר מנוסי עם אביו ביום חתונתובאדיבות משפחת מנוסי