הורשעה. שופרסל
הורשעה. שופרסלצילום: פלאש 90

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, משה יועד הכהן, הרשיע את רשת שופרסל, ואת מי ששימשו כמנכ"ל וסמנכ"ל החברה בתקופה הרלוונטית, אפי רוזנהויז ואליעזר גידור, בעבירות על חוק ההגבלים העסקיים. 

ברקע הפרשה עומדת קריסת רשת קלאבמרקט, ועסקת המיזוג במסגרתה רכשה שופרסל את מלוא זכויותיה של רשת קלאבמרקט, אשר אושרה ע"י הממונה על ההגבלים העסקיים תוך שהוא התנה אותו במספר תנאים.

בין התנאים שנקבעו, נאסר על שופרסל לדרוש מספק כלשהו שלא לספק את מוצריו, כולם או חלקם, למתחרה שלה. כמו כן, נאסר על שופרסל להתערב בדרך כלשהי בתנאים המסחריים הניתנים על ידי ספק כלשהו למתחרה שלה.

בכלל זה נקבע, כי הרשת לא רשאית לבקש לשנות תנאים שניתנו למתחרים ולא לחייב ספק, בקיזוז או בדרך אחרת, בשל העובדה שמוצריו נמכרים אצל מתחרה של שופרסל במחירים זולים יותר מאלו שהם נמכרים בשופרסל.

היום החליט כאמור השופט משה יועד הכהן לזכות את הנאשמים מעבירה של אי קיום תנאי שנקבע באישור מיזוג שיוחסה להם במסגרת האישום השני שבכתב האישום, ולהרשיע אותם בשתי עבירות של אי קיום תנאי שנקבע באישור מיזוג ובארבע עבירות של ניסיון לעשיית הסדר כובל, שיוחסו להם במסגרת האישום הראשון שבכתב האישום.

בשלב זה עדיין לא ברור האם הפרקליטות תבקש להטיל על שני הבכירים ברשת עונשי מאסר בפועל או שמא תסתפק בעונשים כספיים ובעבודות שירות. הרשת צפויה לערער על הכרעת הדין.