בית המדרש של חסידות בעלז בירושלים
בית המדרש של חסידות בעלז בירושליםצילום: פלאש 90

בן ציון וידר, יהודי חסידי המכהן כחבר בית הנבחרים במחוז רוקלנד שבארה"ב, נבחר לתפקיד יו"ר בית הנבחרים המקומי.

וידר, תושב מונסי וחסיד בעלזא, נבחר לפני שנתיים לכהן כחבר בית הנבחרים במחוז, ובכך גבר על מתמודד לא יהודי שהתמודד נגדו. הוא עשה היסטוריה בכך שזכה ברוב גדול של 68 אחוז מן הקולות.

במשך השנתיים האחרונות פעל וידר במגוון דרכים ופעולות למען תושבי האזור, וזכה להערכה רבה בקרב יהודים ושאינם. הוא הפך לכתובת למוסדות תורה וחינוך ולעזרה למשפחות ברוכות ילדים ומקרים סוציאליים.

בסוף השבוע האחרון קיבל וידר את המינוי הרשמי ליו"ר בית הנבחרים, כאשר לראשונה נבחר אדם צעיר לתפקיד נכבד זה, הדורש אמון רב של סיעות הבית.

"זהו מינוי מפתיע היות ובעשור האחרון שימש חבר וותיק בבית הנבחרים בתפקיד זה, ומאז איש לא החליפו. תפקיד זה ניתן בדרך כלל לוותיקים בבית הנבחרים, ואני בסך הכל מכהן כחבר בית הנבחרים רק בשנתיים האחרונות", ציין וידר.

"למותר לציין כי תפקיד זה הוא תפקיד אמון, וכשזה מגיע מכל סיעות הבית, זהו ללא ספק קידוש ה', שסומכים על יהודי חרדי שהתורה נר לרגליו, שיוכל לייצג נאמנה את האינטרסים של כלל הציבור, שרובו אינו יהודי, ללא משוא פנים, ואולי דוקא בשל כך בחרו ביהודי חרדי", הוסיף.

"מדובר בתפקיד רב אחריות, ותקוותי ותפילתי שאזכה לקדש שם שמים במעשי לכלל האוכלוסיה, ויחד עם זאת לפעול ביתר שאת ועוז למען צרכי הציבור החרדי במחוז ההולך ומתפתח בשנים האחרונות", מסיים הרב וידר.