הרב דוד לאו
הרב דוד לאוצילום: פלאש 90

בבית הרב קוק שבירושלים יקיימו במוצאי השבת הקרובה את אירוע מלווה המלכה המתקיים מדי שבת מברכים ואולם הפעם נערכים שם לאורח מיוחד – הרב הראשי, הרב דוד לאו, שעבורו יהיה זה ביקורו הראשון במקום מאז התמנה לתפקיד.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו על האירוע עם יו"ר בית הרב, הרב יוחנן פריד, שסיפר כי מדי חודש במוצאי שבת מברכים מתקיים אירוע מיוחד המותאם לאופיו של החודש הנכנס, והפעם יוקדש האירוע לתורת ארץ ישראל והאהבה לארץ ישראל משום ייחודו של חודש שבט, חודש הפריחה ואהבת הארץ.

הרב פריד רואה באירוע "הזדמנות טובה לשמוע את דעותיו וגישתו של הרב הראשי לארץ ישראל". בדבריו הוא מזכיר את מורשת אהבת ישראל וההשתוקקות אליה שהותיר הרב קוק זצ"ל - מי שהמבנה היה ביתו.

הרב פריד מציין כי ביקורו של הרב הראשי בבית הרב מהווה המשך לביקוריהם של רבנים ראשיים מהעבר שמצאו במקום עוגן לפעילותם בעיקר לנוכח מעמדו של הרב קוק כמי שהקים את הרבנות הראשית בארץ ישראל. בהקשר זה מזכיר הרב פריד במיוחד את הרב שפירא זצ"ל שהקפיד למסור במקום שיעור פעמיים בשבוע ו"ראה את פעילותו יונקת מהמקום הזה. הוא הגיע לכל פעילות, במיוחד במוצאי שמחת תורה כאשר אלפים הגיעו לריקודים ועברו בבית הזה".

יצוין כי באירוע מלווה המלכה הצפוי במוצאי שבת יהיה נוכח גם הרב אריה הנדלר. האירוע יהיה פתוח לקהל וילווה על ידי צוות הצילום של ערוץ 7.

ממלא מקום ראש עיריית ירושלים, דב קלמנוביץ', התייחס לאירוע שיתקיים בבית הרב בבירה ואמר כי הרב קוק היה קודם היותו רב הראשי של ישראל היה רבה הראשי של ירושלים ולכן הוא רואה לנכון לברך את הרב לאו גם בשמה של העיר ירושלים בחודש שבט.