חלק מההתכתבות
חלק מההתכתבותלהב"ה

למי אין חשבון פייסבוק? שיקום! מצד שני הפייסבוק שואב אותך, ומבזבז את הזמן שלך.

אז מה עושים? בנצי גופשטיין מנכ"ל ארגון להב"ה – למניעת התבוללות בארץ הקודש – אומר שהפייסבוק יכול גם לסייע בפעילות הארגון, בהצלת נערות ונשים מסכנת ההתבוללות.

"למה אתם קובעים לי עם מי לצאת?", כתבה א' החיילת בקיר הפייסבוק של ארגון להב"ה, "אני 6 שנים בקשר עם ערבים, ולא נפגעתי בחיים שלי מהם... יש להם יותר כבוד פי 1000 מיהודים אין על ערבים ולא יהיה הם בדם שלי, אין לי בעיה שתפרסמו את זה".

כאשר בנצי גופשטיין קרא את הפוסט הזה, המחשבה הראשונה שעברה בראשו היתה שמדובר בפרובוקציה של פעיל שמאל קיצוני. לאחר בדיקה מאומצת התברר, שמדובר בחיילת, והסיפור אמיתי.

"אנחנו נפרסם את מה שכתבת", ענה לה גופשטיין, "כדי שאנשים יסבירו לך את חומרת המצב בו את שרויה, ונהיה איתך בקשר בהמשך. את בת של מלך, ואין לך מה לחפש בקרב האויבים שלנו. הסבים והסבתות שלך, היו מוכנים למות ולא להיות בקשר עם גוי".

כמות התגובות על הפוסט של א', הייתה עצומה. נראה, שהחברים בדף הפייסבוק של להב"ה לקחו ברצינות את חברותם, והחלו במסע שכנוע כלפי א', על מנת שזו תפסיק את קשריה עם חבריה הערבים.

"קשה לי לשמוע מה שאת אומרת", כתבה נערה אחת. "הם באמת אחלה והכל, יודעים לפנק, לחזר ולהיות ג'נטלמנים, עד שהם לוקחים אותך לכפר שלהם, ואז מסכת ההתעללות שנשים יהודיות עוברות תחתיהן, בלתי ניתנת לתיאור", כתבה ש'.

רוקי הנדרי, מצד שני מטיל את האשמה עלינו, היהודים. ב"מחבלים הרומנטיים" כפי שהוא מכנה אותם, "הנוסעים ברחובות עם מוזיקת שהידים במטרה לצוד נערות, אנחנו צריכים לטפל, ואם איננו עושים כך, אל לנו להלין על בחורות כא'".

"את, חמודה שלי מגיע לך פי מיליון", הוסיפה נועה, ונתנאל, חבר אחר בפייסבוק של להב"ה, בחר לענות לא' על ידי הבעת סנגוריה על הגברים היהודים, וטען ש"לא חסר אצלנו גברים טובים...".

"בהתבוללות לא משנה אם זה שוייצרי מנומס ובלונדיני או סודני אלים", קובע אסף, ומתריע ש"הבעיה היא מחיקתך מעם ישראל".

לאחר מספר ימים, העלתה א' פוסט נוסף ובו הודתה א' למגיבים. "הפנמתי דבר דבר, ראיתי סרטונים, ובזכותכם אני יוצאת עם יהודים ולא עם ערבים".

למי שמופתע מתגובתה של א', אומר גופשטיין, שאותו זה לא מפתיע. "מהנסיון שלנו, לאחר שמגיעים אל הנערות והנשים הנמצאות בקשר עם ערבים, מדברים עימן, הן מבינות את הטעות בקשר שהן מקיימות עם בני המיעוטים, ולרוב חוזרות לחיק העם היהודי. מה שהפתיע אותי, הוא ההיענות הרבה, התגובות הכואבות והנחרצות מצד החברים בפייסבוק של להב"ה, שבסופו של דבר, בכוחות משותפים הצליחו, להציל עוד יהודיה מקשר עם גוי".

"אז", מסכם גופשטיין, "לא הכל רע בפייסבוק..."