בגידה? בורג
בגידה? בורגפלאש 90

בתנועת 'אומץ' עדיין מחכים לתגובת היועץ המשפטי לממשלה לחקור את דבריו של יו"ר הכנסת לשעבר, אברום בורג, אודות יכולותיה הגרעיניות והכימיות של ישראל.

בראיון ליומן ערוץ 7 מתייחס יו"ר 'אומץ', אריה אבנרי, לדרישתו מהיועץ. לדבריו יש להבחין בעיתוי בו בחר בורג להתבטא בסוגיית הנשק הבלתי קונבנציונאלי שקיים לדבריו בידיה של מדינת ישראל, בימים בהם "ישראל מנהלת מאבק איתנים נגד הנשק הכימי והגרעיני בסוריה ובאיראן. פתאום בא יו"ר הכנסת לשעבר וחבר ועדת החוץ והביטחון בעבר ואומר את הדברים. אין דבר חמור מכך".

"צריך לשים קץ לדברים", הוא אומר ומבהיר כי דרישתו מהיועץ היא פתיחה בחקירה משטרתית נגד בורג ואם לא תתקיים חקירה כזו יעתרו הוא וארגונו לבג"ץ נגד היועץ בדרישה שיבהיר מדוע לא יקיים חקירה בפרשה.

בדבריו דוחה אבנרי את הטענה שאותה עשוי לטעון בורג ולפיה דבריו נאמרו על רקע פעילות ציבורית הקוראת לפירוז המזרח התיכון כולו מנשק בלתי קונבנציונאלי וקריאה להעמיד את ישראל בראש המדינות המתנערות מנשק שכזה. אבנרי קובע כי "לבורג יש עבר גדול של פליטות פה. הוא הרי גם הספיד את אמנון רובינשטיין. היום אין לו שום תפקיד. הוא איש עסקים פרטי ואין תפקידו להרגיע את המזרח התיכון ובוודאי לא תפקידו לומר מה ידוע לו ומה לא ידוע לו".

לאבנרי אין ספק בדבר גודל הנזק שכבר הזיק בורג למדינת ישראל ולטעמו נזק כזה יכול לגדול מעל ומעבר במידה ומדינות העולם באו"ם או בכל זירה אחרת יעשו בהצהרותיו שימוש כעדות של בכיר ישראלי לשעבר אודות יכולותיה של ישראל.