שחרור מחבלים - למרות הטרור

אימהות שכולות נפגשו היום (רביעי) עם חברי כנסת מכל סיעות הבית וקראו לעצור את שחרור המחבלים הצפוי בשבוע הבא.

רבקה לבנת, אמו של בן יוסף לבנת הי"ד שנרצח בשכם, אמרה במפגש כי "הדם שלו זעק מהאדמה וצעק 'אמא' אז באתי. באתי בשליחות של הנכד שלי, ילד בן 6 שאביו נרצח ושואל אותי 'סבתא, מה עושים עם האנשים שרצחו את אבא שלי?'... אני לא רוצה שעוד אימהות יצטרפו לפה, שעוד חיים יגמרו יפים יגמרו במקום לגדול. אני לא רוצה עוד נרצחים".

סגן שר הביטחון, דני דנון, קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לשקול בשנית את שחרור המחבלים. "במדינה נורמאלית שביום ראשון אוטובוס מתפוצץ, בשני נדקר שוטר ובשלישי נורה למוות עובד המתקן את גדר הביטחון לא משחררים מחבלים כ'מחווה' שבוע אחרי".

במפגש נכחו, בין השאר, חברי הכנסת דוד צור (התנועה), ניסים זאב (ש"ס), יוני שטבון, שולי מועלם-רפאלי ואיילת שקד (הבית היהודי). בין האימהות שהגיעו למפגש עם סגן השר דנון היו טלי בן ישי, אימה של רות פוגל הי"ד מאיתמר, שרי מנדל שבנה קובי נרצח ב-2001, חיה רונד שבנה ארז נרצח בפיגוע ירי בשנת 2002 ושירה אברהם שבתה התינוקת נרצחה על ידי מחבל בשנת 2001.

"אני עורך את המפגש הזה היום קודם כל כדי להראות למשפחות היקרות האלו שכולנו, נציגים ממפלגות שונות, זוכרים את יקיריהן, זוכרים את הקורבן שנאלצו להקריב בחיים בארץ", אמר סגן השר דנון.

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח''כ איילת שקד, אמרה כי "מדינת ישראל מתפרקת מכל מוסריות שמאפיינת מדינה ועל אחת כמה וכמה, מוסריות שהייתה צריכה לאפיין את מדינת היהודים. עסקת שליט הייתה רעה חולה. הרוצחים של שליט מקימים כיום את מערך הטרור בעזה ויהודה ושומרון".

שקד הוסיפה כי המדיניות של שחרור מחבלים כ'"מחווה" לאבו מאזן חוזרת על עצמה בכל ממשלה. "אני מיואשת, כי אם בנימין נתניהו עושה זאת, אני כבר לא יודעת למה לצפות. עם זאת, תקוותי היא שנמצא פתרון חקיקתי ובאמצעותו נחסל את האפשרות לבצע עסקאות שכאלו בעתיד".

חברת הכנסת שולי מועלם אמרה "לא טועים פעם שלישית ברציפות. הפעימה השלישית הצפוייה לשחרר עשרות מחבלים עם דם על הידיים היא התפרקות של מדינת ישראל מכל ערכייה המוסריים.

שחרור המחבלים מזמין את הרצח הבא ומעביר את המסר כי במדינת ישראל קיים תג מחיר לחיי אדם. פגשתי היום אמהות ששכלו את יקירהן ורוצחיהם צפויים להשתחרר בימים הקרובים, אני מאמינה שהן הכיפת ברזל האמיתית שלנו, לא כיפת הברזל שמוצבת היום בשדרות. הן ויקירהן שנרצחו הם החוסן הלאומי שלנו. אדוני רוה"מ זה הזמן לתקן. השחרור הוא טעות היסטורית שנשלם עליה מחר כבד".