בדלת האחורית? עדי קול
בדלת האחורית? עדי קולפלאש 990

חבר הכנסת ניצן הורוביץ מותח ביקורת על הפשרה בין מפלגות הבית היהודי ו'יש עתיד' סביב הצעת החוק שתאפשר הטבות במס לבני זוג מאותו מין.

על פי דיווח בעיתון 'הארץ', החוק אותו יזמה ח"כ עדי קול (יש עתיד) יעלה אחר הצהריים להצבעה במליאת הכנסת ויאושר במליאה. בהמשך ייגנז ובמקומו יתקין שר האוצר יאיר לפיד תקנות שיסדירו את מתן ההטבות לבני זוג מאותו מין.

"אין עתיד. יש ביזיון", הגיב להסכם ח''כ ניצן הורוביץ ממרצ, "פורסם ש'יש עתיד' והבית היהודי הסכימו שהצעת החוק על בני זוג מאותו המין תיגנז בהמשך הליך החקיקה ולא תושלם. כמי ששותף להצעת החוק הזו, כמי שנאבק על זה כבר שנים, זה כואב לי ומרגיז אותי. אם הפרסומים האלה נכונים, הרי שזה שימוש ציני בקהילה הגאה לצרכים פוליטיים, יחסי ציבור חלולים, וכיפופי ידיים בתוך הקואליציה המסוכסכת".

לטענת הורוביץ, שר האוצר היה יכול להתקין את תקנות המס מלכתחילה. "כל הסיפור הזה מיותר, עגום, ובעיקר מראה עד כמה הפוליטיקה הישנה עדיין שולטת פה".

שר הכלכלה נפתלי בנט (הבית היהודי) אישר הבוקר בגלי צה''ל כי שתי המפלגות הגיעו להסכם פשרה. "אני מציע שנחזור לשפיות ונתמקד בדברים החשובים שבגללם עם ישראל בחר בנו: להוריד מחירים, להעלות משכורות, לאפשר לזוגות צעירים לחיות בכבוד, ולא לריב כל היום על דת ומדינה, במקומות שאנו חלוקים בדעותינו עליהם".