לא יוחרגו. מוניות
לא יוחרגו. מוניותפלאש 90

בשורה טובה לנכים ולבעלי מוגבלויות. שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, גיבש תקנות חדשות, המעניקות לנהגי מוניות מיוחדות (ספישל), שיפעילו מוניות, הנגישות לנכים, הנחות של עשרות אלפי שקלים, ברכישת הזכות הציבורית להפעלת מונית (מספר ירוק).

על פי התקנות החדשות תאגיד מונית שיפעיל לפחות 50 מוניות "ספישל", המותאמות לנכים על כיסא גלגלים ישלם אגרה סמלית של 10,000 ש"ח עבור כל זכות ציבורית להפעלת מונית (מספר ירוק), במקום כ-245 אלף שקלים.

השר כץ ציין כי נהגים יחידים שאינם פועלים במסגרת תאגיד ויבקשו להפעיל מונית הנגישה לנכים יוכלו לרכוש את הזכות הציבורית בהנחה של 50%, מגובה האגרה שנקבעה בתקנות.

ועדת המשנה של ועדת העבודה והרווחה בכנסת אישרה אתמול את התקנות שהוגשו על ידי השר כץ. לאחר הצגתן בועדת העבודה והרווחה הן ייחתמו על ידי שר התחבורה וייכנסו לתוקף.

התקנות קובעות עוד כי גיל הרכב לא יעלה על 3 שנים, ויותקו בו מעקה הרמה לכיסא גלגלים או מעלון מיוחד המאפשר עליה וירידה נוחה של נכים בכיסא גלגלים. תאגיד המוניות יידרש לספק שרות ללקוח, בתוך 30 דקות לכל היותר ממועד הקריאה של הנכה.

ההנחות ברכישת הזכות הציבורית יינתנו ל- 500 הבקשות (מספרים ירוקים) הראשונות שיוגשו למשרד התחבורה. המשרד יאפשר להעניק 500 רישיונות נוספים, בהתאם להמלצת המפקח על התעבורה במשרד התחבורה.

השר כץ ציין כי מדובר בבשורה משמחת עבור נכים ואנשים עם מוגבלויות המשתמשים בשירותי המוניות. לדבריו, זהו צעד נוסף של משרד התחבורה ביישום תקנות הנגישות בתחבורה הציבורית בישראל. "זכותם של הנכים לנהל אורח חיים סדיר ורגיל כשאר האוכלוסייה ובכלל זה גם בתחבורה הציבורית. כל מדינה נמדדת בין השאר ביחסה לנכים ולמדינת ישראל שבה חיים מאות אלפי נכים, כתוצאה ממלחמות, פעולות איבה ותאונות, יש חובה ראשונה במעלה לדאוג לנכיה", הדגיש כץ.