דברים שחיסל האינטרנט
דברים שחיסל האינטרנטIPSX.COM

מליאת הכנסת אישרה היום (ראשון) בקריאה טרומית את הצעת החוק של יו"ר הועדה לזכויות הילד, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (הליכוד ביתנו), לפיה יחויבו ספקיות האינטרנט להציע ללקוחותיהם גלישה בטוחה לילדים- בחינם.

לדברי לוי אבקסיס, ההצעה תהפוך את הגלישה באינטרנט לידידותית עבור הציבור הישראלי בכלל והילדים בפרט. "תיקון החוק מבקש כי ספקיות האינטרנט יציעו שירות סינון אתרים שיבוצע לכל תוכן פוגעני- ללא עלות. יחד עם זאת, על מנת לאפשר את חופש המידע והחירות, יוכל כל אדם בגיר אשר לא יהיה מעוניין בסינון תכנים פוגעניים, להסיר את הסינון על ידי פנייה קלה לספק האינטרנט באמצעות שיחת טלפון, מכתב או פניה דרך רשת האינטרנט כרצונו".

"ברשת האינטרנט קיימים תכנים מזיקים ופוגעניים כהימורים, תעמולה גזענית, פורנוגרפיה ואלימות קשה", אמרה ח"כ לוי אבקסיס עם הגשת הצעת החוק. "סכנות אלו פוגעות בכלל האוכלוסייה- אך הניזוקים העיקריים הם ילדנו. ילדים הם התגלמות הטוב, הם שנונים, הם חכמים והם תמימים, הם דור העתיד שלנו. לתכנים שאדם למד בילדותו יש משקל מיוחד בעיצוב זהותו, ולכן זוהי חובתנו להשגיח היטב על הילדים בצעירותם".

לוי-אבקסיס מציינת כי כיום, כאשר מרבית הילדים גולשים באמצעות מכשירים סלולריים, כמעט בלתי אפשרי להורים לעקוב אחר הרגלי הגלישה של ילדיהם. "הצעת חוק זו תשאיר מחד את האינטרנט כרשת פתוחה שמהווה כפר גלובלי ופתוחה לכל בגיר שירצה בכך ללא תוספת תשלום, ומאידך תגן על הציבור וילדי ישראל מפגיעה וחשיפה לתכנים פוגעניים".