חברת ESET, מפתחת האנטי וירוס NOD32, מפרסמת היום את תחזית איומי האינטרנט לשנת 2014.

בחברה טוענים שפרשת האזנות הסתר והריגול אחר הגולשים שנחשפה השנה עשתה את שלה ושנושא הפרטיות ברשת יהיה הנושא המרכזי שיעסיק את מרבית העסקים והגולשים ב 2014.

כמו כן נראה גם עליה במספר המתקפות והתוכנות הזדוניות שמיועדות לפלטפורמת האנדרואיד, וגם יותר איומים גם במקומות פחות טריוויאליים כמו במכוניות חכמות, קונסולות משחק,טלוויזיות חכמות ואפילו בהתקני מחשוב לביש.

בחברה טוענים שככל שהשימוש והתלות במכשירים אלקטרוניים עולה, כך המשתמשים הופכים לפגיעים יותר. הסיבה לכך טמונה בעיקר בחוסר המודעות של המשתמשים שמשפיעה כמובן על היכולת של המשתמשים לנקוט באמצעי הזהירות המתאימים.

ויתור על פרטיות למען שיפור האבטחה באינטרנט

פרשת האזנות הסתר שבוצעו על ידי ממשל ארה"ב אחר האזרחים שלה, שנחשפה השנה על ידי אדוארד סנודן העלתה את נושא הפרטיות באינטרנט לכותרות, דבר שהשפיע מאוד על מודעות הגולשים והדאגה שלהם לגבי מה הם חושפים ברשת. בנוסף לכך הפרשה גם הביאה לעלייה למודעות גבוהה יותר אודות האבטחה הדרושה למידע המאוחסן בענן.

לפי הדו"ח אנחנו צפויים גם לראות מגמה שבה נותני שירותים באינטרנט ואתרי אינטרנט גדולים יחלו לפרסם בצורה נרחבת יותר את מדיניות הפרטיות שלהם, על מנתלגרום למשתמשים להיות מודעים יותר לנושא זה. ניתן גם לצפות שיותר ויותר מדינות יחלו להראות עניין ולקחת צעדים לעבר רגולציה של האינטרנט במטרה להעלות את רמת האבטחה של המשתמש הממוצע.

עליה במודעות המשתמשים תביא גם לעליה בהגנה על מידע על ידי הצפנה ושימוש במנגנוני אימות כפולים - כניסהלחשבון על ידי קוד חד פעמי שנשלח לטלפון הנייד בנוסף לסיסמה הרגילה. ברשימת החברות שמציעות את המנגנון הזה תוכלו למצוא את פייסבוק, אפל, טוויטר, גוגלועוד, והתחזית היא שבשנת 2014 הרשימה הזו עוד תגדל.

איומי מחשבים אישיים בסמארטפון

הדו"ח של ESET מתאר את הניצול של פרצות אבטחה בטכנולוגיות חדשות הנכנסות לשימוש המוני, כדי לתאר את מה שקורה כרגע בתחום הנוזקות לסמארטפונים,ובעיקר כאלה בעלי מערכת ההפעלה אנדרואיד. הדו"ח צופה שמספר הווירוסים והאיומים לאנדרואיד ימשיכו לנסוק ב 2014, והוא מתמקד במיוחד בשני סוגים עיקרייםשל בוטנטים ווירוסים מתוחכמים שנועדו לפלטפורמת ה 64 סיביות.

בחברה צופים עלייה גם בתחום ה Ransomware – הצפנת קבצים במחשב ודרישת כופר עבור שחרורם. בנוסף לעליה במספר מתקפות ה Ransomware, צופים בחברה גם התרחבות של התופעה לאזורים גיאוגרפים חדשים, בהם היא טרם נראתה.

טרנדים נוספים של Cybercrime

בחברה צופים שמגמת העלייה בחיבור לאינטרנט במכשירים כמו מכוניות, טלוויזיות, קונסולות משחק ועוד תמשיך ב 2014 ואנחנו עלולים לראות סוג חדש שלמתקפות שיבואו בעקבותיה. העובדה שהרבה מהמכשירים האלה משתמשים במערכת ההפעלה אנדרואיד רק מעלה את הסבירות שנראה מתקפות בכיוון הזה, כיוון שהפלטפורמה הזו כבר מוכרת היטב לפושעי האינטרנט והיא מאומצת בצורה נרחבת על ידי הציבור הרחב.

הדו"ח מרחיק לכת עוד יותר ומפרט בהרחבה על האיומים הצפויים למכוניות חכמות, טלוויזיות חכמות, בתים חכמים, מצלמות IP מערכות תאורה חכמות, מנעוליםדיגיטליים, כמו גם התקני מחשוב לביש.

את הדו"ח המלא ניתן למצוא כאן