אבו מאזן
אבו מאזןFlash 90

יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן, מכחיש את קיומו של ערוץ חשאי בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בפגישה שנערכה היום (חמישי) עם אנשי המכון למחקרי ביטחון לאומי INSS, תא"ל (מיל.) אודי דקל ועו"ד גלעד שר ברמאללה, ציין אבו מאזן כי הערוץ היחידי להידברות בינו לבין נתניהו הוא ערוץ השיחות הרשמי וכך היה גם בעבר.

את הדברים אמר אבו-מאזן במהלך צילומי ראיון בלעדי עימו אשר יוקרן ב-28 בינואר במהלך הכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי ובמסגרתו יפנה בדברים לעם בישראל.

אבו מאזן, בשיחה עם שר ודקל, לא פסל עקרונית מתווה של "הסכם מסגרת" עם ישראל אך ציין כי תקופת היישום שבה יעברו הצדדים מן המצב הנוכחי למצב הקבע, לא תעלה על שלוש שנים. כאשר נשאל על ידי גלעד שר, מדוע הוא לא נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ענה אבו מאזן כי הוא מוכן להיפגש עם ראש הממשלה בכל מקום ובכל עת.

ההכחשה הרשמית מנוגדת לדיווח הבוקר בעיתון "ידיעות אחרונות", לפיו בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, מתקיים ערוץ הידברות חשאי, שפועל זה שנים אחדות. על פי הדיווח, עו"ד יצחק מולכו, איש סודו של נתניהו המשמש גם כשליחו האישי למו"מ הרשמי בין ישראל לפלסטינים, נוסע מפעם לפעם ללונדון ונפגש עם אחד ממקורביו של אבו מאזן.

אחד המקורות לידיעה הצביע על באסל עקל, איש עסקים פלסטיני שמתגורר בלונדון, כנציג אפשרי של אבו מאזן במגעים.

הידיעה על עצם קיומו של הערוץ, על הנציג (מולכו), על המיקום (לונדון), ועל העובדה שהוא פועל כבר מתקופת כהונתה של הממשלה הקודמת, אושרה ל"ידיעות אחרונות" על ידי מקורות שונים.