ההפגנות במצרים
ההפגנות במצריםרויטרס

המשטר המצרי אינו מגלה כל סימן של חולשה גם לאחר העליה במספר ובתכיפות פיגועי הטרור. לפני יומיים בוצע פיגוע בתחנת משטרה בעיר אל-מנסורה, ובו נהרגו 15 אנשי ביטחון, ובמהלך היום הושלך מטען נפץ לעבר אוטובוס בקהיר, אירוע הנחשב לפיגוע הראשון המכוון כלפי אזרחים.

מ-3 ביולי השנה, יום תפיסת השלטון בידי הצבא וסילוק משטר האחים המוסלמים, נהרגו במצרים למעלה מאלף איש. כמאה אנשי ביטחון וצבא נהרגו בסדרה ארוכה של פיגועים. על הפיגוע במנסורה נטל אחריות ארגון "אנסאר בית אל-מקדס", שמרכזו נמצא בחצי האי סיני והוא מזוהה אידיאולוגית עם ארגון אל-קאעידה.

בנאום בטקס סיום קורס קציני מטה אמר שר ההגנה המצרי, עבד אל-פתאח סיסי, כי מצרים תוסיף לעמוד איתן בהתמודדות עם הטרור והביע את ביטחונו שמצרים תוכל לשמור על יציבות וביטחון מבית. אמש בעקבות הפיגוע במנסורה הכריז המשטר על תנועת האחים המוסלמים כארגון טרור.

סיסי פנה לעם המצרי וביקש ממנו לתת אמונו בצבא ובכוחות הביטחון ולא לתת לטרור להשפיע לשלילה על המורל. האירועים האחרונים, אמר סיסי, לא ירתיעו את העם המצרי כל עוד הצבא פועל ומגן עליו.

ובתוך כך, מוסא אבו מרזוק, סגן מנהיג חמאס, מדגיש כי חמאס אינה מתכוונת לנטוש את האחים המוסלמים גם לאחר ההכרזה על התנועה כארגון טרור. הוא הכחיש כל מעורבות של פעילי חמאס בפעילות טרור במצרים והאשים את התקשורת במצרים בהסתה נגד חמאס.