בקבוק תבערה
בקבוק תבערהרויטרס

אחד ממנגנוני הביטחון ברשות הפלסטינית מתריע על סבירות גבוהה לפרוץ אינתיפאדה שלישית בתחילת השנה הבאה.

בדו"ח שנערך ברשות הפלסטינית ופורסם ב'קול ישראל', ממליצים המחברים לגבש תכנית פעולה להתגברות על ההפגנות הצפויות ברחוב הפלסטיני, זאת כדי לא "להיגרר" אחרי הרחוב כפי שקרה באינתיפאדה השנייה.

על פי המסמך, מנגנוני הביטחון בצד הפלסטיני מתמודדים עם קשיים רבים בבואם להתמודד עם פיגועי יחידים ולסכל מעשים שיוצאים לפועל בלי תכנון מוקדם.

גורמים בצה"ל ובמערכת הביטחון ממשיכים לטעון כי אין לראות באירועי הטרור האחרונים "אינתיפאדה שלישית" ומעדיפים לכנות זאת "גל טרור מתמשך" שאין מאחוריו יד מכוונת. גורם צבאי מסר כי בשנה האחרונה סוכלו כ-90 תוכניות לחטיפת ישראלים, כאשר שליש מהן סוכלו על ידי כוחות הביטחון הפלסטינים.

ראש האגף הביטחוני - מדיני במשרד הביטחון, אלוף במיל' עמוס גלעד, אמר ל'קול ישראל' כי אין שום סימנים לגל טרור מתוכנן ומאורגן כפי שהיה באינתיפאדה השנייה. לדבריו, לפלסטינים אין אינטרס ליזום אינתיפאדה שלישית ויחד עם זאת הגבירה מערכת הביטחון את מאמציה לסכל מעשים העלולים לעודד עוד פיגועים.

בנוגע למתיחות בדרום הארץ ולירי הרקטות מעזה אמר גלעד כי חמאס אחראי לאירועים ברצועת עזה ויכול להשליט את מרותו שם. "אם לא ירסן את הארגונים הקיצוניים יותר ולא ישליט שקט ברצועה, התוצאות יהיו חמורות מבחינתו", כך גלעד.