הר הבית
הר הביתפלאש 90

תנועת מטות ערים פנתה הערב לוועדה לביקורת המדינה בבקשה להסיר מייד את החסיון מהדו"ח בנושא הר הבית שפורסם באתר בחו"ל.

ביום שישי דיווח העיתונאי בן כספית במגזין "סופהשבוע" כי אתר חדשות אמריקאי-יהודי, (The Jewish Voice (jewishvoiceny.com, פרסם את דו"ח מבקר המדינה בנושא התנהלות רשויות המדינה בנוגע לחפירות בהר הבית בשנת 2007.

הדוח נאסר לפרסום בישראל בשל חשש לפגיעה ביחסי החוץ ולהתפרצויות אלימות באזור. הדו"ח כולל מסקנות חריפות כלפי הרשויות השונות ובהן עיריית ירושלים, משטרת ישראל, רשות העתיקות והיועץ המשפטי לממשלה. 

לדברי מטות ערים קיימים ארבעה נימוקים להסרת החסיון:

א. הגיון: ממילא הדו"ח פורסם ולכן ברור לגמרי שאין כל הצדקה לצו

ב. הצו מקפיא פעילות פוליטית לגיטימית בישראל: הצו מונע מישראלים בלבד לעשות שימוש פוליטי לגיטימי בדו"ח (אסור לנו להפיץ ציטוטים מהדו"ח) בעוד אויבי ישראל רשאים לעשות שימוש פוליטי אנטי-ישראלי בדו"ח כי הצו מגביל רק את אזרחי ישראל

ג. טענת הנפיצות משרתת את אויבי ישראל: לאחר התיעצות עם מומחה בטחון, למדנו כי עצם הטיעון כאילו עיסוק בהר הבית הוא נושא נפיץ, לא משרת את מדינת ישראל. ההפך, טיעון ה"נפיצות" משדרת פחד מחד והשלמה עם אלימות ערבית מאידך, ובכך משחקת לידיים של אותם אויבים. מדינת ישראל יכולה וחייבת לדון ולטפל בנושא הר הבית כמו בכל נושא אחר

ד. ריבונות וחופש התפילה: בעזרת החסיון, מנציחים מצב של איסור תפילה, והיעדר ריבונות ואכיפת חוק, ברמה שניתן לכנותה זוועה. אדרבא, עד שצחי הנגבי אזר אומץ, הר הבית היה סגור אפילו לביקורים סתמיים של יהודים.