מזהיר. רוזנטל
מזהיר. רוזנטלפלאש 90

חבר הכנסת מיקי רוזנטל (העבודה) תוקף את שחרורם של 26 מחבלים פלסטינים הצפוי לצאת לדרך השבוע.

"שחרור הרוצחים המתועבים - מקומם", כתב ח''כ רוזנטל בעמוד הפייסבוק שלו. "לבי עם המשפחות השכולות. השחרור ב'מנות' לא מקל על התחושה הקשה. להפך. הלב נקרע כל פעם מחדש למראה המשפחות של הקורבנות, המפגינות וזועקות, הגם שהן יודעות שאין סיכוי ממשי למאמצים שלהם".

רוזנטל טען כי כל שחרור מחבלים מהווה פגיעה מוסרית. "לו היה השחרור במסגרת הסכם שממנו היינו יוצאים נשכרים היה במה להתנחם ואפשר היה להצדיקו, אלא שההחלטה לשחרר אסירים כדי לחדש את המשא ומתן היא החלטה של ראש הממשלה, ורק שלו. נתניהו העדיף שלא להקפיא את ההתנחלויות משיקולים פוליטיים. הוא חושש להתעמת עם אנשי מפלגתו ועם המתנחלים.

"הקפאת בניה", הדגיש רוזנטל, "היא החלטה שאפשר לשנות. שחרור רוצחים מתועבים הוא בלתי הפיך. ברור שעדיף היה להקפיא את הבניה. כעת גם משחררים את החלאות הללו וגם מצהירים על עוד בניה בשטחים שפוגעת בסיכוי המשא ומתן שהיה מלכתחילה הסיבה לשחרור הרוצחים".

צוות שרים לשחרור אסירים אישר אמש (מוצאי שבת) את שחרורם של 26 מחבלים רוצחים. במהלך הימים האחרונים ניסו משפחות שכולות למנוע את שחרור רוצחי יקיריהן לחופשי אך זעקתן נפלה על אוזניים ערלות. בלשכת ראש הממשלה ציינו כי כל המחבלים המשוחררים ביצעו את העבירות טרם הסכמי אוסלו, וריצו תקופות מאסר של 19-28 שנים.