יהונתן פולארד
יהונתן פולארדיהודה גליק

בבית הלבן מכחישים בתוקף את הפרסומים לפיהם הביע מזכיר המדינה ג'ון קרי נכונות לדון בשחרור פולארד תמורת שחרור אסירים ביטחוניים ישראלים, כך מדווח "ידיעות אחרונות".

נזכיר כי על פי הדיווח שהוכחש, נתניהו אמר לקרי כי מרבית השרים מתנגדים לביצוע הפעימה הרביעית של שחרור המחבלים, בה אמורים להיות כלולים גם מחבלים ערבים־ישראלים.

נתניהו, כך נטען, אמר למזכיר המדינה כי אם האמריקאים ישחררו את פולארד, הוא יוכל להעביר את הפעימה הרביעית בממשלה ולזכות ברוב. נתניהו אף התנה את ההתקדמות במגעים להסכם מסגרת בשחרורו של פולארד.

קרי, כך נטען, לא פסל את הדברים והבטיח לבחון את הנושא.

בירושלים אף הזכירו אתמול, כי ישראל לא התחייבה מראש על שחרור 104 מחבלים עם חידוש המו"מ, אלא על שחרור 82 מחבלים. קרי הוא זה שהתחייב באוזני אבו־מאזן להביא לשחרור 104 אסירים, בהם ערבים־ישראלים, ובכך סינדל את ישראל.

אולם כאמור, הבית הלבן הכחיש את הדיווחים. לכתבים אמריקאים המלווים את אובמה בחופשתו בהוואי נאמר כי אין הצעה לשחרר את פולארד תמורת שחרור ערבים ישראלים. גם בכירים בישראל לוקחים בערבון מוגבל את הדיווחים בסוף השבוע, ומעריכים כי "מדובר בספין".

במטה לשחרור פולארד מסרו אתמול בתגובה: "כבר נתקלו בעבר בלא מעט ניסיונות להפיח תקווה לשחרורו הקרוב של יונתן, שמטרתם להשתיק ביקורת על מהלכים הנתונים להתנגדות ציבורית בישראל. אנו מבקשים להזכיר את דבריהם של בכירים אמריקאים רבים הקובעים כי אחרי 29 שנים, שחרורו של פולארד הוא הדבר הצודק וההומניטרי ביותר שצריך להיעשות ללא כל תלות בדברים אחרים".