ח"כ משה פייגלין
ח"כ משה פייגליןעצמי

סגן יו"ר הכנסת, חה"כ משה פייגלין (ליכוד) שיגר מכתב חריף ל'מטות ערים', בעקבות בקשת מחברי הדו"ח החצי שנתי של המטה לשלוח להם דיווחים על פעילותו "הימנית".

"קיבלתי את טיוטת הדו"ח שהכנתם, ולאחר שעיינתי בו, אני מבקש ששמי לא ייכלל בדו"ח זה. אני מכבד ומעריך את פעילותכם לעידוד הפעילות במחנה הימין, אך לטעמי השיטה מנציחה את המצב בו 'הימניים נובחים והשיירה עוברת'", כתב פייגלין.

לדבריו, "איני בז לקטנות, ההפך הוא הנכון אני מעריך כל פעולה קטנה כגדולה בתנאי שהיא אכן מכוונת נכון למטרה הראשית".

במכתב מפרט פייגלין את התהליך, "מטרתי הראשית היא כידוע וכמפורסם לשנות את כיוון התנועה של מדינת ישראל. ממדינת כל אזרחיה המתדרדרת במתווה אוסלו, אל מדינת ישראל הצועדת במתווה של מדינת יהודית הפועלת לתיקון עולם. התקפה חריפה נגד קרי, או מכתב מחאה נגד תכתיב הכניעה האירופי בנושא המחקר המדעי, הופכים למגוחכים, כאשר אותם החכי"ם התוקפים ומוחים בורחים מהמליאה בעת הצבעה על חוק שהיה מפסיק את המו"מ על ירושלים ויהודה ושומרון. היום משתחררים מחבלים שניתן היה למנוע את שחרורם לו היו מצטרפים אלי כמה חברי כנסת להצבעה נגד התקציב. אבל החכי"ם יקבלו בדו"ח מטות ערים ציונים גבוהים בשל מחאות והתבטאויות נגד שחרור המחבלים. חלקם יקבלו אף ציון גבוה יותר על תוספת הבנייה ביו"ש על אף שהיא התמורה הנסתרת והבזויה לשחרור זה".

"לכן בצער רב אני קובע שארגון 'מטות ערים' מעודד ומנציח את התופעה. המשחק הכפול הזה הוא שאפשר את הגרוש מגוש קטיף, והוא שאפשר לכל המחנה הלאומי לברוח מהמליאה בהצבעה על מניעת מו"מ על ירושלים, על אף שהצבעה זו הייתה מפסיקה את המו"מ שמכין את תוכנית הגרוש או ההפקרה הבאה", מוסיף פייגלין.

בהמשך מזכיר פייגלין את כל ההצבעות בבשנה האחרונה בהן היה הח"כ היחיד שהצביע בנושאים לאומיים לבד:

"בפעם הראשונה, הצבעתי נגד שחרור המחבלים וההסכמה בשתיקה של מחנה הלאומי להתנות מהלך זה בבניה ביו"ש, בהצבעה נגד התקציב. בפעם השנייה, הצבעתי בעד חוק ירושלים כאשר כל המחנה הלאומי ברח מהמליאה. ובפעם השלישית, שהיא בעיני החמורה מכל, נכנע המחנה הלאומי והצביע בעד הצהרת חוק שכל מטרתה היא פרוק התא המשפחתי שהוא אבן היסוד בנין האומה הישראלית. בעמידתי העקרונית בנושאים אלו ובנושאים אחרים כמו הר הבית, שחרור מחבלים, מתן הנגב לבדואים, ועוד, פעמים אף נגד כל הקואליציה, יחד עם הטיפול בנושאים לאומיים לא פחות חשובים כמו, מעמד המשפחה, קנביס רפואי, רב ראשי אחד, דיור, פנסיה תקציבית ועוד אני פונה אל כל אזרחי מדינת ישראל אותם אני שואף להנהיג, ולא רק אל מחנה הימין..."

פייגלין השווה את התנהלות הארגון 'מטות ערים', להתנהלות של אישה מוכה, וכתב: "לא חסרים לי מאמרים, התבטאויות וראיונות שיכולתי לשלוח אליכם ולצבור נקודות, אך דו"ח זה הוא חלק מאותה התנהלות שנועדה להנציח את המצב הקיים תוך ניסיון פאתטי לשפר אותו, במקום לשנות אותו מהיסוד. איני מוכן להיות שותף להתנהלות שמזכירה לי את תסמונת האישה המוכה שבעלה בוגד בה ורק רוצה שישקר לה לזמן מה – שיאפשר לה לחיות עוד כמה רגעים בהכחשה. אם חפצי חיים אתם אני מציע לכם למדוד את חה"כ במעשי ההצבעה שלהם ובדרך שהם פועלים לקידום האלטרנטיבה האמונית להנהגת המדינה".

פייגלין סיים את מכתבו וכתב: "איני רואה טעם לשלוח לכם את מספר הפעמים שאמרתי או כתבתי דבר שאמור למצוא חן בעיני 'הציבור הימני' על מנת לצבור נקודות בדו"ח זה. בשיטות אלו 'נצליח' לשמור על ארץ ישראל כפי ש'הצלחנו' עד כה".