ציפי לבני
ציפי לבניצילום: פלאש 90

שרת המשפטים, ציפי לבני, נשאה היום בוועידת הגליל, שנערכה בטבריה. "אחד הנושאים היחידים שיש עליהם הסכמה גורפת במדינה רוויית הקונפליקטים שלנו היא שהגליל הוא מדהים. הוא יפה, הוא עשיר במשאבי טבע, הפוטנציאל הגלום בו עצום – אבל הוא רחוק מלהיות ממומש במלואו", אמרה לבני.

"צריך להזרים לכאן יותר תקציבים, צריך להביא לכאן יותר מפעלים ומקומות עבודה, צריך למשוך לכאן יותר משקיעים, בכל התחומים – מהייטק ועד תיירות. הגליל הוא לא רק צימרים וכרמים – הוא יכול להיות גם אזורי תעשייה ירוקים, בירה של הייטק ומדע, אזור של השכלה צעירה. הכל עניין של סדרי עדיפויות לאומיים", הוסיפה.

לבני הבהירה כי היא מעדיפה את הגליל על פני ההתיישבות ביו"ש, "בהקשר הזה של סדרי עדיפויות אני מעדיפה את הגליל, את קריית שמונה וטבריה ואת הנגב, על פני התנחלויות מבודדות שמחוץ לגושי ההתיישבות, מחוץ לכל הסדר מדיני עתידי. זה סדר העדיפות הציוני והלאומי שלי: במקום לספח לישראל התנחלויות שמחוץ לגושים של ישראל ולהפוך למדינה מבודדת ומוחרמת, אני מעדיפה לספח תרבותית, כלכלית, חברתית ולאומית את הגליל והנגב, לקרב אותם למרכז ולהפוך למדינה שהיא מחוברת ומשגשגת שיכולה להמשיך להביא משקיעים ולפתח את הגליל והנגב".

עוד אמרה "לא מספיק להגיד 'ציונות' ולהרגיש טוב עם זה. ציונות זה לשמור על ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אנחנו חייבים להגיע להסדר. העבודה ששנים יש מחלוקת פוגעת במדינת ישראל. הרוב בישראל רוצה הסדר. והפעם לא ניתן להזדמנות הזו לחמוק מאתנו. זו ציונות".