הרוב נגד ציד
הרוב נגד צידפלאש 90

היום, רביעי, קיימה ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, בראשותה של ח"כ מירי רגב, דיון בתיקון לחוק הגנת חיות הבר, המציע, בין היתר, לאסור בישראל את הצייד הספורטיבי למטרות פנאי, המותר כיום על פי החוק.

סקר מיוחד שבוצע השבוע לקראת הדיון על ידי חברת גיאוקרטוגרפיה עבור החברה להגנת הטבע, הפועלת לקידום התיקון לחוק, מגלה כי 70 אחוז מהמשיבים סבורים כי יש להחמיר את הענישה בגין פגיעה בחיות בר, ו – 72 אחוז השיבו כי יש לאסור בחוק צייד ספורטיבי של חיות בר למטרות פנאי. רק 15 אחוז מהציבור מתנגדים לתיקון החוק, כלומר הם בעד המצב הקיים, המתיר צייד ספורטיבי של חיות בר למטרות פנאי.

עוד מגלה הסקר כי 38 אחוז מהציבור סבורים כי המדינה עושה מספיק על מנת להגן על חיות הבר שבתחומה, לעומת 26 אחוז שענו כי המדינה אינה עושה מספיק.

סמנכ"ל החברה להגנת הטבע, ניר פפאי: "הנתונים מוכיחים כי הציבור בישראל מכיר בצורך הקריטי להגביר בצורה משמעותית את ההגנה על חיות הבר שלנו. לצורך כך נדרש קידום חקיקה מודרנית ואפקטיבית, החמרת הענישה והאכיפה, ביטול הצייד הספורטיבי למטרות פנאי ומתן כלים מתאימים בידי פקחי רשות הטבע והגנים להתמודדות עם האתגרים הרבים העומדים לפתחם, בתפקידם החשוב של שמירה והגנה על חיות הבר של ישראל. אנחנו קוראים למקבלי ההחלטות להיות קשובים לרחבי לב הציבור ולקדם את החקיקה".