החליטו לחסל אותי. אלון חסן
החליטו לחסל אותי. אלון חסןפלאש 90

אלון חסן שובר שתיקה. יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד שזוכה לביקורת חריפה על התנהלותו, טען הבוקר (רביעי) כי מדובר בהכפשות שיצאו לאור נגדו כדי להפריט את הנמל.

"ניסו להגיד שהתעשרתי על חשבון התפקיד שלי, שאני מושחת, שאני בריון, שאני בעייתי. הם עיוותו את העובדות", אמר חסן בשיחה עם גלי צה"ל. הוא טען כי מינויו של גדעון סיטרמן ליו"ר דירקטוריון נמל אשדוד פוגע בנמל וביחסים עם העובדים.

חסן תקף את הדרישה שהציגו בהנהלת הנמל ולפיה יש ללבוש אפודים זוהרים גם כשהעובדים נמצאים במנוף בגובה 40 מטרים. הוא טען כי הדרישה המיותרת, כלשונו, גורמת לתחושת מרמור בקרב העובדים. "אי אפשר לעבוד עם אפוד. זה מסנוור באור, כי הפסים הזוהרים משתקפים בזכוכית וחוזרים. זה לא נוח ומגביל. זה כמו להוציא תקנה לפיה כל נהגי ישראל צריכים לנסוע עם אפוד".

באשר למשכורות הגבוהות שמרוויחים חלק מעובדי הנמלים אמר חסן כי אם הוא יצטרך לבחור בין "להרוויח שכר גבוה ולחיות בכבוד - וישנאו אותי, לבין שיאהבו אותי וארוויח 4,000 שקלים, לצערי הרב אני אומר שאעדיף שישנאו אותי".

חסן ניסה להסביר מדוע משכורתו של נתב בנמל מגיעה ל-80 אלף שקלים בחודש. "על נתב יש אחריות גדולה. אנשים לא יודעים שנתב עובד סביב השעון, הם לא יודעים מה זה להכניס ולהוציא אנייה. אם חס ושלום עושים טעות קטנה - המשמעות שלה ענקית", נימק חסן, "אי אפשר להכליל את המשכורת של נתב על עובדי הנמל".

בעבר נמתחה ביקורת חריפה על התנהלותו של חסן בנמל אשדוד. ח''כ שלי יחימוביץ' (העבודה) כינתה אותו "תפוח רקוב" ואמרה כי "חסן הוא לא רק סמל שמנופפים בו - הוא בריון מושחת המטיל כתם על מנהיגי עובדים נקיי כפיים וגורם נזק לעבודה המאורגנת".

שר התחבורה ישראל כץ מחה נגד התערבותו של חסן ברפורמת הנמלים. "הנמל הוא לא של אבא של אלון חסן , הוא לא קיבל את הנמל הזה בירושה - הוא השתלט עליו. מה הקשר בין זה לבין עבודה מאורגנת?". בנוגע להאשמות מצד חסן על בזבוז כספים אמר כץ כי "אלון חסן הוא אורי גלר? הוא נוסע בעיניים עצומות? הוא לא רואה מה הולך כאן בתחבורה הציבורית ובתשתיות?".