בעבר, כמעט כל הצימרים בישראל היו ממוקמים בגליל ובגולן. אי לכך, כאשר הייתם מבקשים לקחת "פסק זמן" מהחיים במסגרת נופש כפרי, הרכב היה פונה לכיוון אחד – צפונה. כיום, ניתן לזהות מגמה אחרת לחלוטין אשר צוברת תאוצה מרשימה. אלו הם צימרים בדרום אשר הפכו זה מכבר לאבן שואבת עבור נופשים ותיירים מהארץ ומחו"ל. הנופים הקסומים של המדבר, האתרים התיירותיים המדהימים, האווירה הפסטוראלית המיוחדת ומסלולי הטיול המרתקים. נופש כפרי בצימר בדרום הוא הזדמנות נפלאה להתאהב פעם נוספת בארץ התנ"ך.

תיירות הנופש הכפרי בישראל היא מענפי התעסוקה החשובים ביותר בנגב ובגליל. ואכן, מדי שנה, מאות אלפי ישראלים "מרסקים" את השגרה במסגרת חופשה בצימר כפרי. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, התיירות הכפרית נמצאת במגמת עלייה מתמדת בשנים האחרונות. למשל, בשנת 1994, שיעורי התפוסה בצימרים השונים עמדו על כ-80 ימים בשנה. כיום, בשנת 2013, הנתונים מדברים על כ-140 ימי תפוסה שנתיים. המגמה כמובן רק הולכת ומתגברת. כמו כן, הנופשים הישראלים מודעים יותר לסוגיות כגון איכות וסגנון. משפחות רבות בישראל אשר היו מוכנות פעם להתפשר על בקתת עץ פשוטה, מחפשות דווקא צימרים איכותיים ויוקרתיים. לא אחת, חופשה בצימר מחליפה נסיעה לחו"ל ועל כן הסטנדרטים של התיירות הכפרית מנסים "להתיישר עם הציפיות".

צימרים בדרום – תיירות בתנופת שיא

הקמתם של צימרים בדרום היא תולדה של כמה גורמים כגון עלייה במודעות הציבורית וצמיחה עקבית ברמת איכות האירוח. כמו כן, אין להתעלם מהתמיכה הממשלתית הרחבה בענף התיירות בפריפריה בכלל ובדרום בפרט. לדוגמא, בדצמבר 2013, משרד התיירות הודיע על מענק של כמיליון שקלים לתושבי עוטף עזה אשר ייפנו לתעסוקה בתחום התיירות. שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו, הדגיש כי המענק נועד לעודד את התיירות בדרום מתוך תפיסה כי חדרי אירוח ועסקים קטנים הם הלב הפועם של התיירות בנגב.

לכך ניתן להוסיף את העזרה אשר ניתנת לבעלי עסקים אלו מצד המשרד לפיתוח הנגב והגליל שבראשו עומד השר סילבן שלום. במסגרת חזונו של המשרד לפיתוח הנגב והגליל מבחינת ענף התיירות, ניתן למנות מספר מטרות כגון סיוע ליזמים, תמיכה בפסטיבלים, סיוע בפתיחת אטרקציות תיירותיות, טיפוח אתרים היסטוריים, שיפוץ מוקדים בעלי חשיבות לאומית ועוד. ובכן, בזכות כל אלה, צימרים בדרום מציעים לכם כיום אפשרות נהדרת לקחת את הילדים (או בן/בת הזוג) לחופשה בלתי נשכחת.

הי דרומה!

צימרים בדרום הפכו לפופולאריים במיוחד וזאת תודות לשורה ארוכה של יתרונות שהם מציעים לנופשים. ראשית, אזור הדרום הוא חבל ארץ רחב היקף אשר מלא במרחבים בתוליים ללא התיישבות. למעשה, בעוד הנגב מהווה כ-60% משטח מדינת ישראל, מתגוררים בו רק כ-800,000 תושבים (כ-11% מאוכלוסיית המדינה). אי לכך, צימרים בדרום אשר ממוקמים במושבים וקיבוצים במרחב הפתוח, מעניקים לכם תחושת פרטיות ושלווה אשר קשה למצוא כמוה במקומות אחרים.

כמו כן, צימרים בדרום הם יחידות אירוח כפריות בסגנון מיוחד. הצימרים מתכתבים עם אורח החיים בדרום הארץ ועם הנופים המדהימים המקיפים אותם. זהו למעשה אירוח מדברי ברמה הגבוהה ביותר אשר מאפשר לכם לשנות באופן חד את התפאורה שמלווה אתכם בחיי היום יום. צימרים בדרום הם גם יחידות אירוח המתאימות לנופשים שונים. ואכן, בין אם החלטתם לקחת את כל המשפחה לחופשה בישראל, ובין אם אתם מתכננים "בריחה רומנטית" עם בן/בת הזוג, הדרום ממתין לכם בידיים פתוחות. תוכלו למצוא באזור הנגב והערבה מגוון עשיר של צימרים בדרום למשפחות ואפילו צימרים בדרום לזוגות בלבד (האוסרים על כניסת ילדים!).

סוגים שונים של אירוח כפרי

ענף הצימרים בדרום מציע לכם גם רמות אירוח שונות. למשל, תוכלו למצוא צימרים בדרום עם בריכה פרטית, ג'קוזי גדול, קמין עצים, חדר רחצה מפואר, מרפסת פרטית, מתקני ספא, מטבחון עם מכונת קפה מקצועית, חצר מטופחת עם פינת מנגל בנויה ועוד. בקיצור, במידה ואתם מחפשים יעד עבור חופשה בישראל, צימרים באזור הדרום הם הדרך הנכונה להתחיל את המסע.