רוצו להירשם. לשכת התעסוקה
רוצו להירשם. לשכת התעסוקהפלאש 90

עובדי שירות התעסוקה פותחים החל מיום ראשון בשיבושי עבודה. הודעה על היקף השיבושים תצא במוצאי שבת.

ועד העובדים החליט לנקוט בצעדי מחאה בעקבות מה שהם מגדירים, "הניסיון של משרד הכלכלה, האוצר והנהלת השירות להכניס ללשכות חברה פרטית החל מאמצע ינואר שתפקידה יהיה לטפל במקבלי הבטחת הכנסה".

עופר לוי, יו"ר וועד עובדי שירות התעסוקה, אומר כי "תוכנית ויסקונסין נדחתה לפני כמה שנים לאחר שכל גורמים הבינו שהאפשרות של גורם פרטי לשלול קצבה אינה מוסרית ומהווה הפקרה של השכבות הכי חלשות במדינת ישראל לטובת צרכים עסקיים של גורמים הפועלים למטרת רווח. כעת מנסים במשרד הכלכלה בשיתוף עם האוצר והנהלת השירות להכניס חברה פרטית".

לוי מוסיף, כי "לצערי שוב משאירים את אותה תוכנית ומחליפים שמות. הפעם מדובר ב'מעגלי תעסוקה'. שוב מדובר ברמייה והטעייה. לוקחים תקציב המיועד למגזר החרדי והופכים אותו לתקציב עוקף ויסקונסין. לראיה, אחת הלשכות הנבחרות היא 'אום אל פאחם' שכידוע מתייצבים בה אלפי חרדים".

על פי התוכנית החברה תוכל לשלול קצבאות של מקבלי הבטחת הכנסה ואף לדרוש מהם להגביר את מספר הפעמים של ההתייצבות בלשכות התעסוקה.

כזכור משרדי הכלכלה והאוצר ניסו בחודשים האחרונים להעביר בחקיקה את תוכנית ויסקונסין בשמה החדש "יוצאים לעבודה" אולם בעקבות מאבק של עובדי השירות והתנגדות של וועדת העבודה והרווחה של הכנסת בראשותו של חה"כ חיים כץ, נדחה לעת עתה אישור החוק למועד בלתי ידוע.

לוי אומר כי ההתחכמות של משרדי הכלכלה והאוצר בניסיון להכניס בדלת האחורית את תוכנית ויסקונסין מערערת את יחסי העבודה בשירות והיא צפצוף ארוך על הכנסת ועל תהליכי החקיקה. "שוב אנחנו נאלצים להתייצב ולעמוד כחומה בצורה מול הניסיון להפקיר את דורשי העבודה לטובת גורמים עסקיים", אומר לוי.