מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק להחלפת המונח חופשת לידה וחובת שימוש במונח תקופת לידה של ח"כ איתן כבל (העבודה) וקבוצת ח"כים.

הצעת החוק שנדחתה, נועדה להחליף את המונח "חופשת לידה" במונח "תקופת לידה", בכל חיקוק, בתחום דיני העבודה ויחסי העבודה ובחקיקה בכלל, בו מוזכר המונח "חופשת לידה", ולחייב את השימוש במונח "תקופת לידה" ולא "חופשת לידה" בחקיקה ראשית.

שר הכלכלה נפתלי בנט, נימק את התנגדות הממשלה בכך שהמונח כבר התקבע בלשון העברית, וכך גם הוא נקרא בשפות אחרות כאנגלית וצרפתית.

בדברי ההסבר להצעה, נכתב כי "בשל המונח חופשה מעסיקים רבים והחברה כולה, נוטים לחשוב כי התקופה שלאחר הלידה בה ההורה יוצא מהעבודה במטרה לטפל בתינוק, היא חופשת מנוחה כל המשתמע מכך. בפועל תקופה זו היא תקופה אינטנסיבית אשר דורשת מההורה להסתגל לשינוי התא המשפחתי שנוצר וכרוכה בהשקעה רבה פיזית, נפשית וכלכלית".

עוד צויין כי "הורים רבים מתלוננים על כך שהמונח 'חופשת לידה' יוצר אשליה בקרב החברה והמעסיקים ולעיתים עלול ליצור יחס שלילי בין העובד למעסיק אשר נוטה לחשוב כי התקופה היא חופשה המיועדת למנוחתו של ההורה העובד והתאוששות מהלידה בלבד. על כן, המונח 'תקופת לידה' נועד לשנות את התפיסה הנוכחית ולהעניק להורה העובד את מלוא הלגיטימציה לצאת לתקופה זו".