ועדת שקד. ארכיון
ועדת שקד. ארכיוןצילום: דוברת ח"כ שקד

אלוף במיל' ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) התייחס (יום ה') בשיחה עם ערוץ 7 להכרת המדינה בשלוחי חב"ד כמשרתים בשירות הלאומי וקרא לראשי ישיבות ההסדר להשליט סדר, כלשונו, ולמנוע מתלמידים לזלזל בתקופת הלימוד בישיבה.

"שלוחי חב"ד נמצאים בכל העולם, במקומות הכי קשים ובודדים, מתמודדים עם בעיות של אוכל כשר והכל בשביל הזיק היהודי", אמר שטרן. "הייתי פעמים רבות בשולחנות שלהם בחגים, הם נמצאים שם עם כולם, עם דתיים חילונים ורפורמים. גם כשיש פתאום יהודי שנקלע לצרה, הם תמיד שם. שלוחי חב"ד הם שגרירים ישראלים של העם היהודי".

לדבריו, גם בישיבות ההסדר צריכים התלמידים ללמוד מחב"ד מהי מסירות. "שלא יהפכו את התורה קרדום לחפור בה. אני יכול לחיות עם 16 חודשי שירות", הבהיר ח''כ שטרן, "אבל הביקורת שלי היא על אותם אלה שבאים ביום שני וחוזרים ביום רביעי, שעובדים באבטחה תוך כדי הלימוד, שמתחתנים תוך כדי ההסדר והאישה שלהם סטודנטית ונשארים במסלול כדי לקבל קצבה.

"יש להם 76 ימי חופש בשנה", הוסיף שטרן תוך שהוא מתכוון לתקופות "בין הזמנים", "יש שם כאלה שהופכים את מסלול ההסדר למסחטה, מאות בחורים שלא צריכים להיות שם אחרי השירות. היום זו לא גאווה לומר 'אני הסדרניק'. לכן אני בעד שיתנו להירשם להסדר כמה שרוצים, אבל אחרי השנה וחצי שלומדים והולכים לצבא, שיחזרו לישיבה רק 650 ולא 900. שראשי הישיבות יחליטו מי חוזר ומי לא".